Gå til innhold

hvilken lambdasonde? 2 eller 4 ledning e36 m40 motor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halloen

Nå har jeg prøvd å søkt men kom ikke fram til mye,

Jeg ser på Biltema så har dem 2 forskjellige lambda,

ene er av titan ? den har 4 ledninger,

mens den billigere versjonen har 2 ledninger,

hvilken skal jeg ha?

e36 318i 1991 mod, m40 motor

har litt problemer med å få sjekket dette, bilen er for lav til å komme meg under ei grav -.-

å er veldig dårli vær å styr så orker ikke å jekke bare for å finne ut dette så hører heller med dere;) hehe

Skrevet

Hvis du går inn på GSBildeler.no og ser på bildet der av lambda til m40, så har den 4 ledninger ut fra sonden. Ser også på bildet i min Haynes at 6-sylindret motor har 2 ledninger ut fra sonden, så regner med du trenger den med 4.

Skrevet

Okey tusen takk martin;)

Mente jeg hørte noe om at man skal ha nøyaktig lik lengde på ledningene. så når jeg kutter di gamle fra gammel lambdan så skal jeg ha lik lengde på kablene til den nye,

stemmer dette? eller tuller jeg bare nå?

Skrevet

Nei va ikke kontakt, va bare 4 ledninger som gikk fra lambda med en lengde på ( grovt gjetting ) 15-17 cm, så jeg kutta fra gamle lambda like mye, før jeg skjøtet ledningen sammen fra den nye å til kontakten,

for å få lik lengde på kablene.

trur jeg har nå fått den ujevne tomgangen til å slutte,

men bilen er fortsatt sånn at den har veldig lav tomgang med kald motor, som gjør at bilen kveles, skrur jeg opp tomgangen så går det greit, men så må jeg skru ned igjen 5-10 senere når den har blitt varm, å det e jo jevli plagsomt..

såå nytt spørsmål:P hva er det som kan forårsake forskjelli tomgang ettersom motoren er kald / varm ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...