Bilal Skrevet Juni 3, 2010 Share Skrevet Juni 3, 2010 lekker olje fra bilen! jeg så det idag under bilen. Plata under mottor har stor olje flekk.. dryppet litt. Vet noen hva det kan komme av.Trenger hjelp der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 Vil anta det er fordi det er en lekkasje... Men litt mer informasjon hadde vært kjekt. Lukk opp panseret og se om du ser antydning til svetting noe sted. Skru av platen under motoren og sjekk oljepluggen, fra undersiden er det også lett å sjekke hvor det eventuelt kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilal Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2010 Fint da skal jeg prøve å ta en titt på det idag. Jeg tror ik at det kan være svetting fordi jg har fått melding på Skjermen om lite engine oil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreS Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 den kan ikke svette fordi du har for lite olje?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 4, 2010 Share Skrevet Juni 4, 2010 hvor langt er den godt? skifta veivhusventilasjonsfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Min hadde lekkasje bakom vakuumpumpa da kjente jeg det luktet skikkelig inni bilen når den ble god og varm. Plukket alt fra hverandre og fikset.. ikke merket noe siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilal Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2010 Den har gått 106t. Og ja jeg får litt merkelig lukt noen ganger i bilen. veivhusventilasjonsfilter? Hmm har ik vært bort i den! Men er det noe jeg kan gjøre det selv eller må til verksted ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 å bytte veivhusventilasjonsfilter er relativt enkelt, men er en del deksler som skal bort.. dette skal byttes minimum hvert 3 oljeskift, men dette er noe verkstedene ofte glemmer.. du kan få lekkasje ifm ett tett filter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Oljelekasje fra turbo er ganske vanlig på disse ,ved stor gjenomslag (lekasje) fra turbo følger oljen med i turbotrykk slangene og det lekker da ofte ut gjenom spjellakslene på innsuget . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 dette stemmer, men mye av oljen her kan komme fra veivhusventilasjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilal Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 Tusen takk folkens Fikk sett på og det var Oljelekasje fra turbo.. så det var bare å bytte filter Takker for alle tilbakemeldingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juni 8, 2010 Share Skrevet Juni 8, 2010 Det ble tett etter filterbytte eller hadde turbo tatt skade av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mvr Skrevet Oktober 14, 2011 Share Skrevet Oktober 14, 2011 Tusen takk folkens Fikk sett på og det var Oljelekasje fra turbo.. så det var bare å bytte filter Takker for alle tilbakemeldingene. Var det veivhusfilteret du skiftet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå