thraks Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Hvor kan man kjøpe billig olje med rette egenskaper? Automatkasse e39,525tdsa,såkalt longlife,evnt.andre oljer til denne bil. Erfaringer,det skal gå 10,6 liter så en del og spare. BMW oljen oppgir ikke dens egenskaper så man kan sammenligne og bruke andre produsenter. BMW er dessuten ikke produsenten da men......
Autonils Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Enkelte automatkasser kan være kilne mht oljetype, og er svært dyre å reparere ved converter-havari og lignende. Vær sikker på at du vet hva du gjør før du velger å spare noen hundrelapper på oljen! 10 liter olje hos BMW-forhandler koster så vidt over 1000-lappen.
Leo Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 mekonomen tar kr 462 pr liter ser jeg på min e61........ Evt sjekk med leverandør (bmw) hva spekken er og sjekk mot biltema, de har T3 som er den beste - passer på eldre zf kasser og us kasser
mspec Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 jeg tør ikke å sjangse på noe annen olje en det som er anbefalt iaf
TheBirg Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 For guds skyld, hold deg langt unna det BMW anbefaler Spesiellt når det gjelder automatkasser (En fin porsjon ironi en fredagsnatt her) Jeg handler masse rart fra Biltema jeg, men 3 ting handler jeg ikke ! 1: Oljer 2: Bremser 3: Understell og hjuloppheng
thraks Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Biltema holder jeg meg unna,men at det skal være så vanskelig å finne alternativer til BMW sin "spesial" olje er jo helt meningsløst. Mener dette er mistenkelig.Alle oljeleverandører/produsenter har olje til alt. De ha bare forskjellige navn,mens egenskapene er like.
Leo Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Sjekk om det er ZF kasse. Står på ei nr. plate på siden av kassa. Deretter gå til prousenten og spør - evt hjemmesiden deres -tunersider. PS hvis det er automat olje så bruker mange tunere innenfor raceing biltema olje T2 og T3. De påstår at det ikke er problem. Brukte det på Jaggen jeg hadde når jeg skiftet fra 2,9 liter til 4,0 rekke sekser. Jeg hadde ikke problem på de 20 k og i 200 påå autobanen i 4 timer i strekk. Så hvis de har de spesifikasjonene den skal ha så går det fint er min erfaring. Og motorolje på Biltema er Mobil 1, bare det at de har ikke lov til å selge det under det navnet pga eu regler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå