Mac72 Skrevet Juni 4, 2010 Skrevet Juni 4, 2010 Hei......Lurte på om noen hadde noen gode råd og tips angående bytte av hengsel på bakluka,går det å bytte 1 hengsel uten og ta av hele luka?Problemet er at luka siger,har bytta alle 4 demperne,men problemet er der enda.Har fått tips om at det er hengselen som er defekt,så jeg tenkte jeg skulle bytte denne.Har misstanke om at det er hengsel på v/s som er defekt
TheBirg Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Om 1 hengsel henger skal vel det motvirke andre veien også. Altså motvirke kraften luken også har nedover. Siden du har byttet alle 4 dempere antar jeg du har valgt uorginalt. Disse har ikke samme trykk som orginaldempere. (Her må man lese spesifikasjoner ) Orginalt koster mere, og fungerer oftest best i de fleste tilfeller. Er det nylig kan man alltids reklamere på produktet.
Bjørner Skrevet Juni 5, 2010 Skrevet Juni 5, 2010 Godt spøsmål LeppaLeif, har samme problemet. Det er flere her på forumet som har oppdaget det samme som deg og fått tips fra BMW mekanikere på at det hengslene som må byttes. Er enig med TheBirg teoretisk sett, men praktisk erfaring har tydeligvis vist noe annet . Eg må bytte en hengsel eller 2 jeg også men får ikke opp glassluka, er det mulig å bytte pumper og hengsler uten å åpne på lass luka ?
Mac72 Skrevet Juni 5, 2010 Forfatter Skrevet Juni 5, 2010 Problemet startet etter at jeg satte på en skiboks på railsen,slik at luka ikke åpnet fullstendig(skiboksen går bare å montere før eller etter mittre railfeste,montert etter syntes jeg den kom for langt fram.Uansett så da min kone skulle åpne luka etter noen dager,så hørte jeg ett knekk fra luka,noe som viste seg og være demperen på bakluka som delte seg(fjæren til demperen kjilte seg fast mellom taket og hengselen på v/side.Dette er grunnen til at jeg syntes det høres fornuftig ut at det kan være hengselen,siden hengselen fikk en del belastning.Det som også er veldig rart er at når bilen har stått i sola,så virker luka helt normalt,men når det blir kjøligere på kvelden så siger luka?????.Gassdemperne er ny og orginal mens fjærdemperne er ny og uorginal bestillt fra Schmiedmann.Mulig problemet ligger i fjærdemperne til bakluka,noen som har erfaring med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå