Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette problemet har aldri oppstått før. Første gnagen jeg opplever dette som eier av denne bilen.

Vasket bilen min idag tidlig...Som vanlig...Vasket bare utvendig og ikke i motorrommet. Da jeg var ferdig og startet bilen, da etter cirka 2 km kjøring...

Mister bilen "power" turtelleren går til 0 (null) og hvor mye man gasser så sjer det ingenting med turtelleren. Bilen føles DØD. OG selvølgelig så stopper den. Jeg slo den av og etter litt så fikk jeg start på den igjen. Da reagerte turtelleren på gassen (som vanlig)...Men etter 500m så skjer det samme igjen...og bilen føles død...Stod der i et par minutter...Fikk start IGJEN...Kjørte 200m...Samme greia IGJEN...

Noe som har vært borti sånt...Har ikke fått start på dn igjen pga flatt batteri...

Faren min er mekaniker (bor 6 timer unna) mente var bare å la bilen stå ute i sola og prøve å starte senere på dagen igjen. At det må være noe kondens/vann problem...Falken sjåføren mente det var bensinpumpa...at den ikke fikk tak i bensinen...??

Bilen står nå hos Bavaria ØKERN OSLO...Skal ned senere prøve å se om den starter...Heldigvis så bor jeg rett ved siden av...

NOEN SOM VET???

Skrevet

Børster på generator synes jeg ikke det høres ut som. Siden turtelleren datt med en gang gjetter jeg veivsensor kan være gåen, men siden det skjedde i forbindelse med vasking er det ikke umulig at styreenheten har fått vann i seg. Den ligger bak batteriet om du har det i motorrom, kan lekke inn dit om dekselet under ruta har kleine eller manglende klips.

Ellers ville jeg sjekka jordinga til motoren, er nok på høyre side ved motorlabben. Lykke til :)

Skrevet

Vann i motorstyreenhet ,den sitter bak batteri plassen i motorromet .Denne fyller seg med vann hvis dreneringene er tette som skal lede vannet vekk ved vask og regnvær.

Skrevet

Vet ikke om dette blir det helt samme men jeg vet at e36 motorene har lett for og fylle vann i tennplugg hulene. gjerne i nummer tre og fire på seksrane. Jeg opplevde det samme som du sier og fant mye vann i tennplugg hulene så kan være greit og sjekke da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...