Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har då spekulert litt, men finne ikkje det ut :P eg tok av servopumpa for å få ned bunnpanna, men etter det så har ikkje eg funne ut korleis eg stramma vifte reima :P nokken seie de er "automatisk" stramming, men korleis det ?

eller enkelt å grett korleis stramma vi viftereima på M50? :P

Skrevet
hei, har då spekulert litt, men finne ikkje det ut :P eg tok av servopumpa for å få ned bunnpanna, men etter det så har ikkje eg funne ut korleis eg stramma vifte reima :P nokken seie de er "automatisk" stramming, men korleis det ?

eller enkelt å grett korleis stramma vi viftereima på M50? :P

Stemmer at det er automatisk stramming ja. Skal man ha av reimen må denne vries til siden for å slakke den. Noe fjærings opplegg. Vipper av koppen i mitten for å komme til at man kan sette en skralle på den for å vri med. Er reimen slakk må du mest sannsylig bytte den eller strammeren.

image_2103_big.jpg

Skrevet

er et lokk over strammehjulet, vipp det av med flatjærn å sett i en umbrako (husker ikke str.. ca 10/12mm) skyv nedover (til venstre når du står foran bilen) slepp forsiktig tilbake når reima er på igjen. hjulet er fjærbelastet så det er litt motstand i den, du skjønner når du presser ned hjulet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...