Gå til innhold

dump på diesel, har jeg koblet feil?:/

Efen
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har montert på dump på diesel bilen min. Men jeg syntes at det går så mye trykk ut bare når jeg gasser på... altså dumpen jeg nå bruker åpner seg litt når turbon lader som den skal, det er ikke noe problem for det kan jeg fikse om jeg vil... men når jeg slipper gassen og "overtrykket" blir sluppet ut så syntes det er så lite overtrykk... Kan det hende jeg har koblet noe galt els? har prøvd 6 forskjellige dump ventiler. De låter ikke 4x så bra engang som det gjør med samme dump på en bensin bil. Skjønner selv at det ikke blir samme greiene, men det skal da låte litt? jeg er ute etter at det skal låte så mye som mulig, det er det jeg liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har kjøpt meg dump til diesel bil. og dumper for seg selv fungerer jo sånn ca som den skal. bare syntes det er litt lite overtrykk som blir sluppet ut og om noen vet om det kanskje kan ha noe med at jeg har koblet det feil els? eller om noen vet om en dump til en diesel bil som dem har erfaring av at lager mye lyd på diesel bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at det er helt naturlig, da det faktisk ikke blir så stort overtrykk siden du ikke har noe form for spjeld som lukker og stenger for ladetrykket når du slipper opp gasspedalen.

Derfor svelger motoren unna det meste av trykket, og lyden/trykket som da dumpes gjennom dumpen din er beskjedent lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ballder: skjønner jo at det ikke får blitt det samme. det var jo akkurat det jeg skrev på starten, men det er lurte på var om noen visste om noe jeg kunne gjøre for å få lyden høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...