Efen Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 jeg har montert på dump på diesel bilen min. Men jeg syntes at det går så mye trykk ut bare når jeg gasser på... altså dumpen jeg nå bruker åpner seg litt når turbon lader som den skal, det er ikke noe problem for det kan jeg fikse om jeg vil... men når jeg slipper gassen og "overtrykket" blir sluppet ut så syntes det er så lite overtrykk... Kan det hende jeg har koblet noe galt els? har prøvd 6 forskjellige dump ventiler. De låter ikke 4x så bra engang som det gjør med samme dump på en bensin bil. Skjønner selv at det ikke blir samme greiene, men det skal da låte litt? jeg er ute etter at det skal låte så mye som mulig, det er det jeg liker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 da må du kjøpe deg bensinbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusea Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 har du kjøpt deg dumpventil for diesel bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efen Skrevet Juni 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2010 ja har kjøpt meg dump til diesel bil. og dumper for seg selv fungerer jo sånn ca som den skal. bare syntes det er litt lite overtrykk som blir sluppet ut og om noen vet om det kanskje kan ha noe med at jeg har koblet det feil els? eller om noen vet om en dump til en diesel bil som dem har erfaring av at lager mye lyd på diesel bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Vil si at det er helt naturlig, da det faktisk ikke blir så stort overtrykk siden du ikke har noe form for spjeld som lukker og stenger for ladetrykket når du slipper opp gasspedalen. Derfor svelger motoren unna det meste av trykket, og lyden/trykket som da dumpes gjennom dumpen din er beskjedent lite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Sett på powerfilter og fjern alt av bokser/lyddemping. Du trenger ikke dumpventil på diesel for å få "kul" lyd, høres bare ut som en buss/lastebil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efen Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2010 ballder: skjønner jo at det ikke får blitt det samme. det var jo akkurat det jeg skrev på starten, men det er lurte på var om noen visste om noe jeg kunne gjøre for å få lyden høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
545haj Skrevet Juni 7, 2010 Share Skrevet Juni 7, 2010 få på et powerfilter så skal du se lyden blir litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efen Skrevet Juni 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2010 Bestilt powerfilter nå så håper på litt bedre lyd:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 "power" filter gjør da ikke så dump ventil lyden blir høyere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå