hajm Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Kom over en litt spesiell bil og da eieren ville selge den måtte jeg kjøpe. Han er eneste eier som har hadd skilt på bilen og den er første gang registrert i norge i 1995. 20000 service ble tadd i 1999. Bilen er kjørt 122000, 20 mil av meg. Bilen ble kjøpt i tyskland og kjørt til norge der den ble stående i tollen. Forrige eier kjøpte bilen da den var kjørt 2000 km. Disse bildene ble tadd når jeg så på bilen. Bilen ble EU godkjent i slutten av februar i år med 0 feil. Utstysmessig er bilen levert med A/C , nivåregulering og sportsdiff(?).. Det mangler noen deksel innvendig men forrige eier skulle lete i garagen sin da han mente han hadde dem. Baksetene er nesten ikke brukt men førerstol er litt slitt. Ellers er interiøret bedre enn forventet av en 32 år gammel bil. Lakken er bra ,men taket er ripete og klarlakken på panser og bagasjeluke er bjynt å flasse av. Eier har påkostet bilen mye i nye deler som bensnitank og eksosanlegg.. Motoren fikk ny kam, registerreim og en liten overhaling ved 59000 km. Nå tikker den fra en ventil, er litt usikker men den høres brent eller bøyd ut , skal få en mekaniker til å se på dette idag. Der er og en skade på panser/forskjerm. Forrige eiers bedre halvdel ble angrepet av en opel astra. Opeln blei spiker og BMW`n fikk ny støtfanger og litt retting ble utført. Det ser ut som at jeg må ha nytt panser. Jeg leter pr dags dato enda etter rust Har originale BMW lettmetallfelger som skal på bilen når de er ferdigpusset(så ikke diss BMWkapslene.. ), og skal prøve å polere bilen idag. Og noen bilder av skade og motor;) Jobber mye, så skal ta flere bilder idag å legge ut ikveld;)
André78 Skrevet Juni 7, 2010 Skrevet Juni 7, 2010 Gratulerer! Bra stand denne Jeg er blitt fortalt at det ble tatt inn to helt identiske E12 520, den ene ble benyttet som skolebil. Den andre som nå er i ditt eie ble satt i garasje/lagret. Bare et par dager siden jeg tenkte på denne bilens skjebne
hajm Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Skrevet Juni 7, 2010 Det ble nevnt at den ble kjøpt av en kjøreskolelærer ja. Skal prøve å finne ut hvem det var og få litt mer info;)
hajm Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 På tur til veterantreff i Lofoten.
hajm Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Skrevet Juli 1, 2011 Liten oppdatering.. Bilen ble utsatt for hærverk ifjorsommer. Lakken ble ripet opp, antenna knekt, og speilene ble knekt av. Speilene fikk jeg ikke tak i så fikk tak i dører til en 76 mod med speil intakt bare for å få bilen på veien til sommeren ( bruksveteran ). Satt og på noen borbet a felger for å få et 80-talls stuk på bilen, til noens store skrekk men mange har likt det godt. Politiet hadde og delte meninger om bakdekkene, men de lot meg kjør videre under tvil ..
mrtn Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Flott bil, flott farge!!! Hærverk på en sånn doning a gitt, at det er mulig... Hva skjedde med de originale BMW-felgene du hadde tenkt å bruke da? Hva slags type var det? Bilde av bilen med de på kanskje?
hajm Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Skrevet Juli 2, 2011 Har 8 sett bmw originalfelger, men ingen med sommerdekk.. Skal legge ut noen bilder imorgen.. Men har bestandig hadd et godt øye til Borbet A
Maloi Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Dette så ut som en virkelig klassiker! Gratulerer så mye Ta godt vare på den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå