AronG Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 Lurer på å selge unna denne artige bilen for å redusere bilparken litt. Hadde planer om å sitte over turbo-kitet til en annen e34 eg har, men fant ut at det ble alt for fristende til daglig bruk, har tenkt å beholde lappen en liten stund til.. Er Turbo-Tommy som bygde denne skuta, mer info finner du i tråden hans: viewtopic.php?p=849331&highlight#849331 Og her er gamle salgstråden hans: viewtopic.php?f=12&t=120246 EDIT: Turbo'en stod bare fast, er løsna nå og går som normalt igjen med ladetrykk! Går ganske så greit med over 300hk / 500nm, drar godt og det gir seg ikke før nåla bikker ... alt for fort.. Chipen burde vore omprogramert litt, er ganske grovt innstilt, men er heilt greit å kjøre med. Kunne jo bytta til datasprut og fått henta ut like mye effekt, om ikke mer, med et lavere ladetrykk. En mulighet er å bruke bilen som delebil og hente over alt av gromdeler. Alt er jo ferdig tilpassa, intercooler og eksos skulle jo være bolt on, så her er det spart en del kjedelig arbeid. Gatebil på Rudskogen begynner å nærme seg folkens!! Det som er negativt å si om bilen: - Chipen må omprogrameres, får for mye suppe ved 3-4000rpm - Litt gjennomslag i motor, noen nye stempel-ringer hadde gjort susen - Lekker litt olje, ikke helt sikker på hvorfra. Har hatt trøbbel med dårlig oljeretur-slange.. - Chassi er blitt sprøytet matt sort, ble små runninger pga fuktighet, men ser helt ok ut. - Noen fæle rusthull rundtom - EU gikk ut i april, men er skilter. Årsavgift er betalt. - Noen dårlige foringer, rister av og til når en drar på i lav fart Specliste: Motor: - Overhalt topp - Schrick innsugskam - Non-vanos Turbokit: - Precision SC4431E turbo (god for 530hk+) - Bosch dyser (465cc / 3.8bar) - Svær intercooler - Sard justerbar bensintrykksregulator - Bavarian Autosport Performance coiler - Hallman boost controller - Tial 38mm wastegate - A-dekk støpt manifold med undermontert turbo - 3" custom eksos-anlegg Drivverk: - ZF-kasse - M20 svinghjul / M20 starter / M20 lamell / Sachs 618 trykkplate - 3.73 diff med 25% brems - Short-shift Bremser: - Brembo bremseskiver - Akebono bremseklosser - Stålomspunne bremseslanger Ellers: - M5 Nürnburing stabstag bak - Supersport senkesett - Elektriske vinduer x 4 - Elektrisk soltak - Alt av smådeler osv fra det som skulle være igjen av chassiet.. Holder til ved Lindås, ca 1time nord for Bergen. Har du spørsmål, send PM. Er du veldig interessert, ligg meg til på msn: arong1990 @ hotmail.com Her er noen nylige bilder: Og en liten sladd for å vise hva bilen duger til.. http://www.youtube.com/watch?v=ZEeWEOTPHws Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavco Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 hva går denne for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Juni 10, 2010 Share Skrevet Juni 10, 2010 selger du motor oppsettet løst da? med eksos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2010 selger du motor oppsettet løst da? med eksos? Gjer sikkert det om den ikkje forsvinner i heila.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 prisklasse snakker vi her da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 Får starte bud på 15 da, så har folk noe å gå etter.. Fikk forresten vite at turbokongen tar 5000kr for overhaling av den turbo'en som står på. Er nesten som at eg får lyst å heller ordne den sjøl, lønninga kommer om et par dager så.. Var forresten en fra Vestfold som lurte på å ta turen over å hente bilen i mårra, så får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Juni 11, 2010 Share Skrevet Juni 11, 2010 En fra vestfold.. hm.. vært tøft om det gikk en e34 turbo i distriktet ja;) lykke til med salg, et lektøy dette her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2010 ja han hadde planer om å få den klar til gatebil og greier skulle gjerne gjort det eg og, men har berre ein henger å dra med og den er nok reservert.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 du får si ifra hvordan det går med salget, så skal jeg se hvor stor lommeboka mi kan bli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerm5 Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Koster 8500,- for HELT ny turbo akkuart av samme type som står på SC klassen er egentlig gått ut, men noen levrandører sitter forsatt med ett par på lager Det er vell stempel nr 3 det er gjennomslag på? Nesten garantert at stempelet er knust, eller at den har blitt kværket av tenningsbank. Kommer vell masse olje i veivhusventilasjonen og masse kompresjon i bunnpannen? Vil desverre tro denne motoren er "boss" om man ikke vil bruke masse penger eller har en annen bunndel liggende Bilen går vell ikke gjennom eu-kontroll uten en del utbedring av rust og oljelekkasjer? Men bilen kan jo være en gøy banebil for de som vil bruke 15000 + 5500 for overhaling av turbo og bare kjøre til det stopper helt. Skriver ikke dette for å ødelegge salget, men opplyser folk om hva ting kan koste. Jeg ble selv "lurt" av ett sånt prosjekt som dette som jeg tenkte skulle være veldig lett å fikse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 Kan godt være stempel nr 3 som er gåent, veit berre at det er gjennomslag. Trur ikkje det har vore tenningsbank, motor får jo for mye suppe - har vore grovinnstilt med bredbåndslamda. Bedre med for mye enn for lite bansin.. Er jo ikke noen ulyder etc, men det kan jo være et dårlig stempel ja. Men eg har meir tru på stempel-ringene, men nå er ikkje eg noke ekspert heller.. Kommer litt olje ut veivhusventilasjonen ja, har kjørt uten topplokket på. Kommer litt olje ut den veien ved pådrag. Men toppen er jo ganske grei da, den blei jo overhalt av han som bygde bilen. Så den er jo ok Stemmer det at den ikke går gjennom eu-kontrollen uten å fjerne rust og tette oljelekkasjer. Spørs jo også om den går gjennom når dei løfter den opp og ser turbo'en.. Men ja, er ein kanon banebil! Er jo lang hjulavstand, så bilen er ganske lettkjørt Gatebil på Rudskogen nærmer seg jo også nå.. Men er jo også ein ypperlig delebil for dei som vil bygge seg e34-turbo Hadde jo sjøl planer om det, men det blir for rått for meg - blir alt for fristende til å la være å trampe gass'n i bånn.. Og holder eg den litt for lenge er nok sjansen for å havne bak murene stor.. Når eg kjøpte bilen av forrige eier, en kompis av meg, så gikk ikkje bilen pga oljelekkasje. Han hadde verken tid eller plass å holde på, så han solgte bilen til meg. Viste seg at oljereturen var hoppa av, så eg satt berre den på og plutselig hadde eg bruksbil Heilt til turbo'en skar seg.. Prøver berre å sei alt som det er eg, bra du kommer med flere synsvinkler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerm5 Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Masse bensin forhindrer ikke tenningsbank. Men som sagt kan den som kjøper bilen få seg en ganske rå turbobil ved bruk av turbokittet. Begynner å bli veldig mye brukt det med turbo på 2.5l motorene og finnes mange kit tilsvarende dette som er på din bil men folk tør ikke å handle fra utlandet for de redd for å få noe som ikke er bolt-on. Derfor det sikkert er mange som vil ha kittet ditt da de tror det er enklere å montere på annen bil fordi det har stått i denne bilen Lykke til med salget, men gi meg en lyd om forsatt bilen står og ikke blir solgt komplett. Er klart intrissert i bilen, men vil koste så pass masse at jeg ser for meg en litt annen pris. Forstod det at bilen ble solgt for rundt 10-20000 ,- med kun oljereturslange som lakk før at den var oppe å gå igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2010 Er jo opp til kvar enkelt ka ein vil gjere med bilen, kan jo bygge banebil og kjøre til motoren takker for seg og heller plukke av turbo-kitet seinere Mye morro, og du har ein god delebil igjen etterpå til f.eks. et anna e34 prosjekt med samme motor Har forresten ein bra strøken e34 selv som skal selges, men må først ordne med forsikringsselskapet etter det var innbrudd i bagasjerommet.. Har link her: viewtopic.php?f=44&t=151216 Hadde blitt en übergrom e34 det gitt Gav ikke så mye for bilen når eg kjøpte den, men det var en god vennepris.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Masse bensin forhindrer ikke tenningsbank. Men som sagt kan den som kjøper bilen få seg en ganske rå turbobil ved bruk av turbokittet. Begynner å bli veldig mye brukt det med turbo på 2.5l motorene og finnes mange kit tilsvarende dette som er på din bil men folk tør ikke å handle fra utlandet for de redd for å få noe som ikke er bolt-on. Derfor det sikkert er mange som vil ha kittet ditt da de tror det er enklere å montere på annen bil fordi det har stått i denne bilen Lykke til med salget, men gi meg en lyd om forsatt bilen står og ikke blir solgt komplett. Er klart intrissert i bilen, men vil koste så pass masse at jeg ser for meg en litt annen pris. Forstod det at bilen ble solgt for rundt 10-20000 ,- med kun oljereturslange som lakk før at den var oppe å gå igjen? For mye benisn vil jo brått forhindre tenningsbank.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AronG Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2010 Hørte aldri noke meir av han i frå Vestfold, så er fortsatt til salgs Får si bud over 15 for ein jækla morro bil! Kan jo også evt få overhalt turbo'en etterhvert når lønninga kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg