Gå til innhold

Kan slettes, lagd ny tråd


AronG
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på å selge unna denne artige bilen for å redusere bilparken litt.

Hadde planer om å sitte over turbo-kitet til en annen e34 eg har, men fant ut at det ble alt for fristende til daglig bruk, har tenkt å beholde lappen en liten stund til.. :)

Er Turbo-Tommy som bygde denne skuta, mer info finner du i tråden hans: viewtopic.php?p=849331&highlight#849331

Og her er gamle salgstråden hans: viewtopic.php?f=12&t=120246

EDIT: Turbo'en stod bare fast, er løsna nå og går som normalt igjen med ladetrykk! ;)

Går ganske så greit med over 300hk / 500nm, drar godt og det gir seg ikke før nåla bikker ... alt for fort.. ;) Chipen burde vore omprogramert litt, er ganske grovt innstilt, men er heilt greit å kjøre med. Kunne jo bytta til datasprut og fått henta ut like mye effekt, om ikke mer, med et lavere ladetrykk.

En mulighet er å bruke bilen som delebil og hente over alt av gromdeler. Alt er jo ferdig tilpassa, intercooler og eksos skulle jo være bolt on, så her er det spart en del kjedelig arbeid.

Gatebil på Rudskogen begynner å nærme seg folkens!! :D

Det som er negativt å si om bilen:

- Chipen må omprogrameres, får for mye suppe ved 3-4000rpm

- Litt gjennomslag i motor, noen nye stempel-ringer hadde gjort susen

- Lekker litt olje, ikke helt sikker på hvorfra. Har hatt trøbbel med dårlig oljeretur-slange..

- Chassi er blitt sprøytet matt sort, ble små runninger pga fuktighet, men ser helt ok ut.

- Noen fæle rusthull rundtom

- EU gikk ut i april, men er skilter. Årsavgift er betalt.

- Noen dårlige foringer, rister av og til når en drar på i lav fart

Specliste:

Motor:

- Overhalt topp

- Schrick innsugskam

- Non-vanos

Turbokit:

- Precision SC4431E turbo (god for 530hk+)

- Bosch dyser (465cc / 3.8bar)

- Svær intercooler

- Sard justerbar bensintrykksregulator

- Bavarian Autosport Performance coiler

- Hallman boost controller

- Tial 38mm wastegate

- A-dekk støpt manifold med undermontert turbo

- 3" custom eksos-anlegg

Drivverk:

- ZF-kasse

- M20 svinghjul / M20 starter / M20 lamell / Sachs 618 trykkplate

- 3.73 diff med 25% brems

- Short-shift

Bremser:

- Brembo bremseskiver

- Akebono bremseklosser

- Stålomspunne bremseslanger

Ellers:

- M5 Nürnburing stabstag bak

- Supersport senkesett

- Elektriske vinduer x 4

- Elektrisk soltak

- Alt av smådeler osv fra det som skulle være igjen av chassiet.. ;)

Holder til ved Lindås, ca 1time nord for Bergen.

Har du spørsmål, send PM. Er du veldig interessert, ligg meg til på msn: arong1990 @ hotmail.com

Her er noen nylige bilder:

5llosg695um4tjvtva2l.jpg

ahm05sx53gunbfr2urow.jpg

vwvffx1ak3mk39jaio23.jpg

tamvv3xjvg62t4vz4l6x.jpg

4sys6u4wvceu3ojuzf6o.jpg

Og en liten sladd for å vise hva bilen duger til.. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ZEeWEOTPHws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får starte bud på 15 da, så har folk noe å gå etter..

Fikk forresten vite at turbokongen tar 5000kr for overhaling av den turbo'en som står på.

Er nesten som at eg får lyst å heller ordne den sjøl, lønninga kommer om et par dager så.. :)

Var forresten en fra Vestfold som lurte på å ta turen over å hente bilen i mårra, så får se.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster 8500,- for HELT ny turbo akkuart av samme type som står på ;)

SC klassen er egentlig gått ut, men noen levrandører sitter forsatt med ett par på lager :)

Det er vell stempel nr 3 det er gjennomslag på? Nesten garantert at stempelet er knust, eller at den har blitt kværket av tenningsbank. Kommer vell masse olje i veivhusventilasjonen og masse kompresjon i bunnpannen? :P Vil desverre tro denne motoren er "boss" om man ikke vil bruke masse penger eller har en annen bunndel liggende :)

Bilen går vell ikke gjennom eu-kontroll uten en del utbedring av rust og oljelekkasjer? Men bilen kan jo være en gøy banebil for de som vil bruke 15000 + 5500 for overhaling av turbo og bare kjøre til det stopper helt.

Skriver ikke dette for å ødelegge salget, men opplyser folk om hva ting kan koste. Jeg ble selv "lurt" av ett sånt prosjekt som dette som jeg tenkte skulle være veldig lett å fikse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være stempel nr 3 som er gåent, veit berre at det er gjennomslag. Trur ikkje det har vore tenningsbank, motor får jo for mye suppe - har vore grovinnstilt med bredbåndslamda. Bedre med for mye enn for lite bansin.. :) Er jo ikke noen ulyder etc, men det kan jo være et dårlig stempel ja. Men eg har meir tru på stempel-ringene, men nå er ikkje eg noke ekspert heller..

Kommer litt olje ut veivhusventilasjonen ja, har kjørt uten topplokket på. Kommer litt olje ut den veien ved pådrag.

Men toppen er jo ganske grei da, den blei jo overhalt av han som bygde bilen. Så den er jo ok :)

Stemmer det at den ikke går gjennom eu-kontrollen uten å fjerne rust og tette oljelekkasjer. Spørs jo også om den går gjennom når dei løfter den opp og ser turbo'en.. ;) Men ja, er ein kanon banebil! Er jo lang hjulavstand, så bilen er ganske lettkjørt :) Gatebil på Rudskogen nærmer seg jo også nå.. :) Men er jo også ein ypperlig delebil for dei som vil bygge seg e34-turbo ;) Hadde jo sjøl planer om det, men det blir for rått for meg - blir alt for fristende til å la være å trampe gass'n i bånn.. Og holder eg den litt for lenge er nok sjansen for å havne bak murene stor.. :P

Når eg kjøpte bilen av forrige eier, en kompis av meg, så gikk ikkje bilen pga oljelekkasje. Han hadde verken tid eller plass å holde på, så han solgte bilen til meg. Viste seg at oljereturen var hoppa av, så eg satt berre den på og plutselig hadde eg bruksbil :) Heilt til turbo'en skar seg..

Prøver berre å sei alt som det er eg, bra du kommer med flere synsvinkler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bensin forhindrer ikke tenningsbank. Men som sagt kan den som kjøper bilen få seg en ganske rå turbobil ved bruk av turbokittet. Begynner å bli veldig mye brukt det med turbo på 2.5l motorene og finnes mange kit tilsvarende dette som er på din bil men folk tør ikke å handle fra utlandet for de redd for å få noe som ikke er bolt-on. Derfor det sikkert er mange som vil ha kittet ditt da de tror det er enklere å montere på annen bil fordi det har stått i denne bilen ;)

Lykke til med salget, men gi meg en lyd om forsatt bilen står og ikke blir solgt komplett. Er klart intrissert i bilen, men vil koste så pass masse at jeg ser for meg en litt annen pris.

Forstod det at bilen ble solgt for rundt 10-20000 ,- med kun oljereturslange som lakk før at den var oppe å gå igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo opp til kvar enkelt ka ein vil gjere med bilen, kan jo bygge banebil og kjøre til motoren takker for seg og heller plukke av turbo-kitet seinere :) Mye morro, og du har ein god delebil igjen etterpå til f.eks. et anna e34 prosjekt med samme motor ;) Har forresten ein bra strøken e34 selv som skal selges, men må først ordne med forsikringsselskapet etter det var innbrudd i bagasjerommet.. Har link her: viewtopic.php?f=44&t=151216

Hadde blitt en übergrom e34 det gitt ;)

Gav ikke så mye for bilen når eg kjøpte den, men det var en god vennepris.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bensin forhindrer ikke tenningsbank. Men som sagt kan den som kjøper bilen få seg en ganske rå turbobil ved bruk av turbokittet. Begynner å bli veldig mye brukt det med turbo på 2.5l motorene og finnes mange kit tilsvarende dette som er på din bil men folk tør ikke å handle fra utlandet for de redd for å få noe som ikke er bolt-on. Derfor det sikkert er mange som vil ha kittet ditt da de tror det er enklere å montere på annen bil fordi det har stått i denne bilen ;)

Lykke til med salget, men gi meg en lyd om forsatt bilen står og ikke blir solgt komplett. Er klart intrissert i bilen, men vil koste så pass masse at jeg ser for meg en litt annen pris.

Forstod det at bilen ble solgt for rundt 10-20000 ,- med kun oljereturslange som lakk før at den var oppe å gå igjen?

For mye benisn vil jo brått forhindre tenningsbank....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...