Langdal Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 Merker når jeg har hatt på handbrekket og skal rygge meg ut av f.eks. parkeringsplass, så hører jeg en slags gnisselyd fra bakhjula. Tror det må være håndbrekket som er noe galt med, for har byttet bremsekalipper på ene siden, og på andre siden virker det også ganske bra. Håndbrekket er forøvrig ganske stramt når jeg skal dra det opp, men det er ikke stramt når det er av / i nederste stille. Så da lurer jeg på hva dere tror dette kan være? edit: Det løsner ganske fort om jeg kjører da, som regel er det bare under rygginga jeg kan høre/merke det.
Scampi Skrevet Juni 11, 2010 Skrevet Juni 11, 2010 Du kan jo smøre opp mekanismen til brekket, det skader nok ikke Kan hende wiren er tørr, da henger det litt.
Langdal Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Tar å bumper denne her for å få litt flere meninger. Har ikke prøvd forslaget til Scampi enda, er ikke engang helt sikker på hvordan det skal gjøres. Kan det kanskje være nok å slakke handbrekkswaieren? Har en del å gjøre så tar litt tid å få fiksa slike ting.
Scampi Skrevet Juni 15, 2010 Skrevet Juni 15, 2010 Det er veldig enkelt Skru av hjulet og skiva, og smør alle bevegelige deler som har med brekket å gjøre.
Langdal Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Ok, får prøve dette en gang. Hvilken type smøring skal jeg bruke? WD40? Grease?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå