123bmw Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Hei! har byttet ut m20b20 motoren min, med en annen m20b20 motor pga topp pakningsbrudd/sprekt topp. Men motoren starter ikke.. bilen min er en 83 modell e30, mens jeg er ikke helt sikker på hva slags modell den nye motoren er fra. Den nye motoren er brukbar, da jeg har prøvekjørt motoren mens den sto i en annen bil. Men den bilen som motoren kom fra hadde rund kontakt til sikringsboksen, mens bilen min har ikke det. Kan dette være ett problem? hjernen fra gamle motoren hadde nummer som sluttet på 301, mens hjernen fra den nye motoren slutter på 309. Hjernen fra den nye motoren hadde mange flere pins enn den fra den gamle. Kan det være noe forskjell på innsprøytningen, dyser osv? Har brukt ledningsnettet som satt i bilen, dvs ledningsnettet fra den gamle motoren. har koblet opp ledningsnettet, unntatt en kontakt som jeg er usikker på hvor skal sitte. Denne kontakten er 2 pins, og sitter i samme ledningsklasen som de ledningene som går til det releèt som sitter montert rett foran venstre støtdempertårn. Håper dere bmw eksperter kan hjelpe meg! På forhånd takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 du har en facelift motor du har satt gamle LE-Jetronic styringen på. personlig hadde jeg byttet til Motronic da det er mye bedre system. Er du sikker på du harkoblet motorkontakta riktig? fra rund til firkanta Om det er den to-pinskontakta som sitter i hanskerommet du snakker om må du ha denne for at jetronicen skal få strøm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123bmw Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 hva er bedre med motronic systemet? mindre tull med det eller? nei, var ikke den kontakta jeg mente, kontakten er i motorrommet, og er ført sammen med ledningene til det releèt som sitter montert rett foran støtdempertårnet venstre foran. det er 2 ledninger som går inn på kontakten, men jeg husker ikke hvor kontakten skal sitte, og finner det heller ikke ut. Den to-pinskontakten du snakker om er vel den som sitter rett ved styreenheten? den har jeg koblet til. Koblet motorkontakten riktig? tenkte kanskje at jeg slapp og koble det om da jeg brukte hele ledningsnettet, med sikringsboks, som satt i bilen fra før av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123bmw Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2010 bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 har du satt inn fordeler på siden av blokka fra gamle motoren da? den nye har vel fordeleren på kamen iom du sier at den hadde flere raders ecu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123bmw Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2010 nei, den nye motoren har fordeler på siden av blokka den også.. hmm, men det enkleste er vel bare å sette inn ledningsnettet fra den nye motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå