Beemerten Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Har en 98 TDS som plutselig mistet motorkraften av en eller annen grunn. Bilen går ellers som den skal,men den er noe vannvittig treg. Filter og slike ting er nylig skiftet. Noen som har vært borti noe lignende?
huldra66 Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Ja , min var riktignok periodisk men det var luftmengdemåler på min. Enkelt og sjekke , koble den fra og kjør bilen uten Da vil bilen nesten være like bra som før viss luftmendemåleren er feil. hilsen terje
Gjest Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 eller så er den allerede i nødprog, da vil du ikke merke noen forskjell. forøvrig enig, og holder også en knapp påluftmengdemåleren.
huldra66 Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Fikk tipset av en bilmekaniker, disse bilene kan fint kjøres uten luftmengdemåler , men den må være frakoblet ( kontakten ut ). Da vil de gå i forprogrammert programm, men vil ikke være like spreke spesielt på respons bilen er likevel antagelig 90% av full effekt. Jeg kjørte min i flere dager med og uten da min var periodisk feil, og fant ut etterhvert att det var kun feil når den var tilkoblet. ( lodding inni som var godt opp ). Hilsen Terje
Gjest Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 jeg har jobba som mekaniker hos bmw, og har nå det samme diagnose utstyret som dem. dette "forprogrammerte programmet" er noe som heter "erstatningsprogram" og er i praksis "nødprogram". Du har ikke nødvendigvis 90 prosent av effekten. avhengig av hvilken modsyreenheten er. det ene programmet vil bilen greie ca 190km/t (på speedo, etter en laaaaang slette), det andre begrenses til 140km/t. dette pga kraftig reduksjon i innspr.mengde. 190km/t er nok ikke akkurat 90prosent av effekten. saken er at om en lmm er "ordentlig" defekt vil den gå i dette programmet, og du vil dermed ikke merke noe forskjell. dersom du har en som du hadde, vil det la seg gjøre å bruke din metode. Så man skal selvfølgelig prøve det du sier, jeg bare poengterer at det ikke er sikkert at han kjenner forskjell, avhengig av hva slags feil det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå