Trancma Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Turbo filter ja.. hvor var den mekanikeren/verksted??
baremats91 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Alle dieselbiler jeg har kjørt har blåst ut litt røyk ved pådrag etter rolig kjøring, men fortsetter du å kjøre friskt så skal det være fint lite - som du har erfart. Men bimmere skal gjerne "gå reint" så det var kult at du fant ut det der. Har hørt at E39 med gamle M51 TDS-motoren hadde en ventilasjonssvakhet som drepte turboen på en del biler. Kan være lignende problem, selv om "noen" har sagt at neste generasjon motor ikke hadde dette som et problem. En annen ting er "evigvarende" filtre, ditto giroljer osv. All sånn informasjon smaker best med en klype salt og anførselstegn. bmw har fortsatt det problemet på ventilasjonen, så derfor på de nyeste dieselbilene så har bytting av veivhusventilasjonsfilteret blitt et service intervall
Gjest Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 nåja... m51 har ikke veivhusventilajsonsfilter. har heller aldri hatt noe stort problem med defekte turboer (selv om jeg har hørt om noen bytter.) Alle biler som har dette (altså diesler etter m51) så er bytting av veivhusvent lagt inn som noe som skal gjøres ved hvert 3 oljeskift. Det er ikke et eget serviceintervall, derav grunnen til at ingen husket å bytte det. hva som skjedde etter e60/e90 skal jeg ikke påstå veldig mye om. mulig f07 og f10 har fått dette som eget intervall? sjekka KSD kjapt, finner ingen referasner til at dette har blitt en egen post. Dog står den som tilleggsarbeid ved hvert 3 oljeskift på e60. (dog har ikke min den helt nyeste.) på biler etter dette (e60) er det vel også montert seperator uten fysisk filter, som da ikke trengs å byttes.
Svennis Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2010 Er nok veivhus filteret han byttet, så bilde av delen og den liknet.
600nm:-) Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 Hadde samme problem med min 530d, Byttet da Veivhus filter da jeg tenkte selfølgelig dette var problemet... men akkurat like mye røyk! problemet var et lite hull i ladeluft slangen etter turbo, Ny slange på plass og null røyk. Så dette kan vere mer en tett luftfilter og veivhusfilter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå