mikro 525 tds Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 525 tds uten revers ? Har en 525 tds med vanelig automat som uten noe forvarsel ikke fungerer på revers mer ! Går helt fint framover. Noen som har hatt slike problemer eller vet hva som kan være galt ?
Ballder Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Det er vel ett mer eller mindre utbredt fenomen som ikke akkurat lar seg løse ved oljeskift dessverre. Siden det er reversen som gikk først, så antar jeg at dette er en e39. E34 havner som regel i nødmodus (låst i tredje gir) som igjen er en temmelig grei indikasjon på at kassa er ferdig med sitt liv.
mikro 525 tds Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Skrevet Juni 12, 2010 det er en 98 mod e 39 som har gått ca 305000 km. har du noe anelse hva en må gi for ei slik kasse a ? må vel inn på merkeverksted etter kasse bytte å den ?
haavco Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 jeg hvet ikke, men ville prøvd med et olje skift med filter...
Ballder Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Aner ikke hva dem koster dessverre. Men få noen som har litt peil til og sjekke ut oljenivået (er faktisk ikke sikker på om bilen din har peilepinne på i motorrommet til dette. Bensin utgaven har i hvertfall ikke det, så må liksom skru ut påfyllingspluggen på kassa mens motoren går og passe temperert olje på kassa) og eventuellt hvordan oljen ser ut. Mest sannsynlig så lukter den en blanding av surt/brent. Skulle du oppleve at kassa funker etter påfyll/utskifting av olje og filter (sitter inne i kassa) så la i alle fall bilen alltid stoppe helt opp før du svitsjer mellom revers og forover, og kjør pent i gang fra stillestående, og unngå så langt det lar seg gjøre og presse bilen i revers. Da spess med henger. Kan tenkes at dersom du må ha "ny" kasse, at det kan lønne seg og lete litt i Danmar/Sverige. blocket.se er en fin side dersom du knoter litt og blir vant til den. Sjekk ut http://www.autopower.se/ også.
Gjest Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 dette løser seg nok ikke med et oljeskift. kassa er på veg til å ta kveld. det er dog ikke verden verste ting å reparere i følge dem som driver og overhaler automat kasser, ofte noe "kuler" som er feilen. helt vanlig på e39 tds desverre..
hauken Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Betalte 24t for å overhale min kasse,hadde akkurat samme symptomer,reversen forsvant...
Gizle Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Hvilken kasse er det snakk om ZF 5HP-xx, eller 6HP-xx? Det ligger utrolig mye info om disse kassene på nettet, b.l.a: http://tomboynton.com/Audi.html Det kan også være svikt i solenoid for revers, og at en tvangskjøring/manuell signal av dette hjelper. Men dette kreves orginalt BMW Diagnose Utstyr.
mikro 525 tds Skrevet Juni 13, 2010 Forfatter Skrevet Juni 13, 2010 bmw til salg ! Dette ser ikke lovende ut ! Skal ha bilen på bmw til uka, å kommer di fram til samme svar som dere å det jeg fryktet selv så blir det 525 tds stv til salg slik den står. Å jeg kjøper meg en 530 med manuel kasse bare jeg finner en som jeg liker å har rå til
mudbug Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Here finner du litt info om reverse. http://www.noreverse.org/
mikro 525 tds Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 525 tds med defekt autmat kasse til salgs har hatt bmw`n på verkstede i dag å kassa er i færd med å ta slutt ! Så selger bilen som den står. Vet ikke hva den kan være vært, men håper å få 30 lapper for den ca. 18" M felger med så og si nye dekk på sommer å 16" med bra vinter dekk. Så er det noen som er ute etter billi 525tds så løp å kjøp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå