Gå til innhold

2000,- Til den som kommer med noe så jeg får start på E30!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet motor ifra en 89 mod 320i til en 86-87mod 323 motor med fordeler ved siden av blokka. Bensinpumpe går klikker når jeg vrir om tenninga. Får liksom ikke strøm ifra coil og videre. prøvd å bytte fordeler, rotor coil coil ledninger. tenningsmodul, hjerne, prøvd det meste skulle fått bilen til å gå helst igår! Men kommer noen med noe som er hjelper meg med å få gnist på pluggene blir de noen kr. rikere.

Skrevet

Du må nok ha en annen hjerne. Hva slutter nr på hjernen du har ? tror du må ha 301 eller no sånn. tipper det står 309 på den du har.

Skrevet

har du tenningsmodulen påkoblet, og sensor i fordelern?

alternativt om du ikke får det til, flytt over motornett og triggersensor fra den andre motoren din. da vil den funke med en gang

om du vil sjekke over koblingen din også er nok denne til hjelp

Motorkontakt:

hur7gzoh1xg3avn09wld.jpg

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål men du har hold pluggene mot jord når du har sjekka etter gnist ja? Og skrudd av bensinslangen og sjekka at det er faktisk bensin som kommer? Mulig å prøve med startgass å se om det kan hjelpe..

Ellers så må du ta å måle med et multimeter om du faktisk får de verdiene som du skal ha ut av komponentene.. Hvis den ene hjernen er rett og den er defekt vil det jo ikke funke uansett.. Det jeg sier er at du må være 100% på at det du bytter med faktisk virker osv :P

Skrevet

Jepp : ) null gnist når jeg setter plugene mot jord. null gnist ifra den midterste på fordelern eller: ( bensin kommer det ifra slangen på insuget og pluggene er våte av bensin når jeg prøver å starte. bytta over til ett motornett nå som det kun er ett bensin rele på og ikke 3 stk releer som det var på det andre nettet. Skru litt mer i morgen så får jeg se ellers må jeg vente på dataspruten ser det ut for: (

Skrevet

altså. faceliftnettet har tre stk små releer. jetronic har et stort, og muligens et mindre.

om du kjørte med faceliftnettet, hadde du tilhørende triggerhjul på veiva også?

Skrevet

Mener du skal ha en motstand mellom coil og tennings slutttrinn.eller mellom tenning og sluttrinnet. Mulig det er nr 8 på bildet, men klarer ikke å si 100% sikkert. Mange år siden jeg hadde samme problemet på en gammel b21 volvo motor...

7.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...