Fisher Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 Jeg plages med at bilen noen gang (ganske skjeldent egentlig) dør ut på tomgang når motoren er kald. Noen som har opplevd dette å har noen forslag? Tenker tomgangsregulatorn ^^ Er tatt motorstyringstest av bilen.. å eneste som var feil da var lamdasonden som nå er byttet.. Å var ikke rart den forrige ikke virka.. den var sotet så igjenn at det ikke lengre var hull gjennomføring på den Og så plages jeg litt med takluka.. Den virker ikke bestandig.. Å det høres bare et klikk når jeg trykker på knappen.. Kan være dårlig kontakt eller motoren som starter å bli dårlig? Men for det meste fungerer den greit. Det ander er at når jeg skal ha luka framover.. så løfter ikke bakparten seg.. Noen som har noen gode tips\erfaringer?
bmwJon Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 kan være komfort-releet som har dårlig kontakt: http://www.blackrosetech.com/gessel/201 ... -relay-fix
Fisher Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 Ikke så dumt.. men oddsen for det er den når de elektriske vinduene fungerer helt fint? Men det er vell ikke grunnen for at takluken ikke løfter seg opp skikkelig?
bmwJon Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 sant nok. kan være at det rett og slett er mekaniskt problem. herke i gliderene eller løfterene i takluka. har nettopp overhalt takluka mi. smurt opp og skiftet glidere og løftere. begynte med at den ikke alltid virket, deretter kom det knekke/smelle lyder, så var den kaputt om ikke så kan det hende at wiren oppi takluka begynner å bli treig/tørr? er det foresten ikke forskjellige punkt ut fra releet ang el-vindu og takluke?
Fisher Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Skrevet Juni 15, 2010 Ja mulig det faktisk.. Men ingen rarelyder.. men er sikkert en fordel å legge litt fett i vaierne osv.. Det vet jeg ikke, men er nok mest sannsynlig.. i dag virket den heller ikke med en gang.. å da var det ingen klikkelyd engang... så er mulig det er boksen.. Pga klikkelyden hadde jeg mere troen på at motoren kunne være gåen eller at varierne skapte mye motstand. Betyr vell at jeg må ta en titt på det.. Synd jeg ikke viste det når jeg var under der å la høytalerkabler i døra.. hehe er noe herk å få på plass det der uten å ødelegge noe =P Måtte du forresten betale mye for glirderne osv? å hvordan gikk du fram for å gjøre det?
bmwJon Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 såg litt på et koblingsskjema idag, og med de problemene du forteller om, så ville jeg tatt ut det releet og loddet over det aktuelle punktet, eller evt alle hvis du er usikker på hvilket. pga at el-vindu kan fortsatt fungere som normalt selv om takluka ikke vil fungere. er uansett fort gjort å ta det ut pris for glidere og løftearmer, var ca 600-700kr på gs inkl.frakt. under får du link både på hvordan du fikser releet og hvordan du fikser takluka: http://www.blackrosetech.com/gessel/201 ... -relay-fix http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/ lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå