Talker Skrevet Juni 14, 2010 Skrevet Juni 14, 2010 Trur jeg tok toppakninga på e34 min i vinter. Syns det er litt rart. Har jo brukt den til mye herjing i vinter, men bare når den har vært varm. Ikke hatt SÅ mye turtall på kald/halvvarm motor. Men men. Kjølevansslangene blir veldig harde, så det er sikkert eksostrykk som gjør? Et par ganger så blåste det damp utav toppa på radiatoren (er vel en overtrykks ventil der?). Også syns jeg det lukter litt mer enn bare frostveske ifra radiatoren. Vannet minker forholdsvis fort, men det lekker også ifra bunnen av ekspansjonstanken på radiatoren (vanlig feil dette? O-ring?) Jeg kjørte også tom for vann en gang, og bilen kokte da 2 ganger. Hvordan er toppen? Fare for sprekk? Må den planslipes, eller kan man bare bolte den fast igjen på ny pakning? Om dette er toppakningen (også), er det mye job å skifte den? Har ikke så veldig brei erfaring på området, men har en god kompis som er villig til å hjelpe meg. Men han har aldri vært borti registerkjede, så han nølte litt. Er det noe ekstra stress? Er det en grei jobb, eller nokså avansert? Har lest at det er VELDIG viktig at kjedet kommer på igjen AKKURAT som det var, så lurer på hvor vanskelig dette er. Noen manualer på nett som beskriver dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå