Gå til innhold

Motor blir ikke ordentlig varm


Anbefalte innlegg

Skrevet

har bra varme i bilen.

tror ikke det er instrumentet ettersom at den noen ganger står rett opp.. som oftest på tomgang eller i oppoverbakke..

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har hadd samme problemet på min , byttet termostat så var alt iorden.

min temp.måler var akkurat likens , gikk opp så ned. er nåkk termostaten som må byttes.

Litt demontering så er den av. ;)

Skrevet

Jeg hadde samme problemet etter at jeg bytta termostaten min. Da hadde jeg ikke lufta systemet skikkelig.

Dette skal funke, hvis ikke kan det være noe annet en luft.

Tøm kjølesystemet for kjøleveske, så kjøper du ny kjøleveske. Bruk en stor trakt til å fylle kjøleveske i kjøleveskebeholderen, så fyller du til kjølevesken ikke synker ned i beholderen, men er i trakten (Sånn at det blir press) Så åpner du lufteskruen helt til det renner ut av lufteskruen.

denne (nummer 2): 0nc7xvdpx3jnb9s5tzq5.jpg

Skrevet

kan hende det er den, men er usikker.

når jeg kjører ligger nåla på streken mellom 0 og rett opp..

noen ganger går den nesten rett opp..

som oftest i bakker og noen ganger på tomgang

Skrevet

Har du prøvd å gi intrumentet et lite dunk?? Slitet litt med at temp. måleren i instumentet "henger" seg. Da gir jeg bare instumentet et lite dunk, og vips så er alt normalt!

Skrevet
Skal prøve å dunke på instrumentet, Evt sjekke sensoren.

Termostaten er 80.

Dette kan faktisk være årsaken til at den aldri blir varm, på min e30 med 88 graders termostat og tropisk e30 radiator og uten viskose vifte (byttet i elektrisk) så kan jeg faktisk slite litt med å holde varmen i motoren vis det er mye opp og ned i fart. Og dette selv midt på varme sommeren i sør.

Jeg hvet at de instalerte 90(88?)+ termostater på "norske" e30 for at det skulle bli ordentlig varme i varmeapparatet.

Vis du skrur varmen på varmeapparatet helt ned på gald å kjører deg en tur, hvordan blir det da med varmen på motor?

Vis den blir varmere da, kan det være at det blir for "bra" kjøling i kjølesystemet siden det allerede er kaldt ute, og at du da trenger lengre tid for å varme opp alt vannet (varmeregisteret+motor).

Skrevet

Ville sagt feil termostat eller slitt tempgiver som ikke lengre gir rett

verdier tilbake til instrumentet.

Ser ut til at du har riktig termostat ifølge ETK (80grader) men

i vinter Norge kan du nok med fordel bytte til 88 grader om du ikke

pisker den mye på varme sommerdager.

Men i ditt tilfelle er det nok feil med temp.giveren eller instrumentet.

Om du ikke har korrosjon på el.nettet mellom instrument panelet og

føleren da som gir økt motstand og dermed feil måleverdier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...