arnt83 Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 har bra varme i bilen. tror ikke det er instrumentet ettersom at den noen ganger står rett opp.. som oftest på tomgang eller i oppoverbakke..
hagenrj Skrevet Februar 1, 2011 Skrevet Februar 1, 2011 Har hadd samme problemet på min , byttet termostat så var alt iorden. min temp.måler var akkurat likens , gikk opp så ned. er nåkk termostaten som må byttes. Litt demontering så er den av.
AVT Skrevet Februar 2, 2011 Forfatter Skrevet Februar 2, 2011 Er det så lett? Det er snakk om lokket der man fyller på kjølevæske?
arnt83 Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 luftet for 1000 gang i dag.. ingen forandring.. kommer ingen bobler ut av termostathus når jeg åpner lufteskruen, bare kjølevæske.
richardw Skrevet Februar 3, 2011 Skrevet Februar 3, 2011 Jeg hadde samme problemet etter at jeg bytta termostaten min. Da hadde jeg ikke lufta systemet skikkelig. Dette skal funke, hvis ikke kan det være noe annet en luft. Tøm kjølesystemet for kjøleveske, så kjøper du ny kjøleveske. Bruk en stor trakt til å fylle kjøleveske i kjøleveskebeholderen, så fyller du til kjølevesken ikke synker ned i beholderen, men er i trakten (Sånn at det blir press) Så åpner du lufteskruen helt til det renner ut av lufteskruen. denne (nummer 2):
2000Touring Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Det er ikke rett og slett tempføleren på motoren som ikke er som den skal da? I og med at du er 100% sikker på at du har luftet ordentlig, og har ny termostat.
arnt83 Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 kan hende det er den, men er usikker. når jeg kjører ligger nåla på streken mellom 0 og rett opp.. noen ganger går den nesten rett opp.. som oftest i bakker og noen ganger på tomgang
t.tharaldsen Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 kansje en dødfødt ting og sjekke, men du e sikker på at det er riktig termostat? og ikke en som åpner for tidlig?
KalMar Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Har du prøvd å gi intrumentet et lite dunk?? Slitet litt med at temp. måleren i instumentet "henger" seg. Da gir jeg bare instumentet et lite dunk, og vips så er alt normalt!
arnt83 Skrevet Februar 4, 2011 Skrevet Februar 4, 2011 Skal prøve å dunke på instrumentet, Evt sjekke sensoren. Termostaten er 80.
KalMar Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Skal prøve å dunke på instrumentet, Evt sjekke sensoren.Termostaten er 80. Dette kan faktisk være årsaken til at den aldri blir varm, på min e30 med 88 graders termostat og tropisk e30 radiator og uten viskose vifte (byttet i elektrisk) så kan jeg faktisk slite litt med å holde varmen i motoren vis det er mye opp og ned i fart. Og dette selv midt på varme sommeren i sør. Jeg hvet at de instalerte 90(88?)+ termostater på "norske" e30 for at det skulle bli ordentlig varme i varmeapparatet. Vis du skrur varmen på varmeapparatet helt ned på gald å kjører deg en tur, hvordan blir det da med varmen på motor? Vis den blir varmere da, kan det være at det blir for "bra" kjøling i kjølesystemet siden det allerede er kaldt ute, og at du da trenger lengre tid for å varme opp alt vannet (varmeregisteret+motor).
arnt83 Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 kan ta meg en tur å teste.. noen andre som har 88 termostat på sin e30 da?
Olelink Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ville sagt feil termostat eller slitt tempgiver som ikke lengre gir rett verdier tilbake til instrumentet. Ser ut til at du har riktig termostat ifølge ETK (80grader) men i vinter Norge kan du nok med fordel bytte til 88 grader om du ikke pisker den mye på varme sommerdager. Men i ditt tilfelle er det nok feil med temp.giveren eller instrumentet. Om du ikke har korrosjon på el.nettet mellom instrument panelet og føleren da som gir økt motstand og dermed feil måleverdier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå