Gå til innhold

Verksted - feilsøking. Elendig jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en E34 i god stand som fikk problemer med sikring nr.20 for ca 2 mnd siden, dette er sikringen som styrer A/C, klima, Board-computer, cruise controll, div.automat, samt et par funksjoner til. Jeg skiftet sikring, og den gikk like fort. Jeg kjente en ørliten lukt av svidd i kabinen etterpå. Jeg prøvde skifte den en gang til noen dager senere og da kom det noe røyk i fra området rundt hanskerom og sterk svidd elektronikk.

Jeg ringte BMW-verkstedet og forhørte meg om hva jeg skulle gjøre, de ba meg IKKE skifte sikring en gang til. Jeg trodde kanskje at det som forårsaket kortsluttning var svidd bort/av og kunne prøve en gang til, men det måtte jeg ikke gjøre sa dem. Greit nok.

Fikk den inn på verskted(TRONDSEN BIL BMW TROMSØ), jeg hadde demontert hanskerom og diverse panel så dem hadde en enklere jobb. Verkstedet feilsøkte i 2 1/2 time uten å finne feil. Og sikringen, som jeg hadde mistenkt, kortsluttet ikke når de satte den i. De kunne ikke finne noen feil i det hele tatt!

Da jeg fikk tilbake bilen gikk jeg igjennom alle funksjonene på 5 sekunder, board computer - check. cruise controll - check. Gir - check. A/C - FAIL. dette tok meg 15 sekunder. Så noe i klimanlegget hadde forsåket dette. Jeg tok så bort et panel for å ta ut klima-hjernen som ligger ved pollenfilter, og der var det en tydelig liten brann som hadde skjedd.(tok meg 60 sek)

Så saken er, jeg betalte 3000 kr for en jobb som jeg kunne ha gjort selv og funnet ut av på 30 sekunder.

Når et Bmw verksted feilsøker i 2 1/2 time så burde de for faen finne ut av en så opplagt ting. Jeg ringte verskted med en gang etterpå, og spurte om de hadde fått med seg om AC ikke virket, jo - mekaniker hadde merket dette - men hadde ikke tenkt noe mer over det, WTF?

Har jeg noen rettigheter? Eller er dette 3000 velbrukte kroner?

Skrevet

Du kan alltids krangle med de, men brukt tid er nå engang brukt tid så noen rett har du ikke til å få pengene tilbake. Det er sånn verksted idag flår vanlige intetanende forbrukere idag dessverre.

Skrevet

Er du medlem av naf? Ring dem og hør hvilke rettigheter du har, verksteder kødder ikke med NAF. Naf har de beste advokatene i Noge innenfor dette området, og verkstedene vet å ikke få dem på nakken.

Samt at det er gratis!

Skrevet

Sånn er det... Helt typisk. Forbanna verksteder.

Må bare feilsøke så mye som mulig selv, eller få hjelp av noen gratis. Eller så bruker man opp pengene sine på ingenting!

Skrevet

Kan også henvende deg til forburkerrådet personlig og skrive klage og de tar det vidre - da kan du få en løsning. gjerne bruk naf samtidig - jo flere jo bedre

Skrevet

Jobber som feilsøker selv/elektriker på bil. Og håper dere ikke legger alle forhandlere under en kam her!

Da jeg vet at det ikke "alltid" er lett å finne el-feil, samt som oftest prøver man å gjøre en best mulig jobb. Men, såklart finnes det "u-folk" i denne bransjen også..

Skrevet

Jeg jobber også med å feilsøke el.feil, det er noe av det vanskeligste å finne rett feilkilde, og enda verre er det når kunde selv har gjort en jobb og "vært snill med å demontere ting" Da kan man miste oversikten over hvor ledning/styresentral og det kan jo være den demonterte delen har forårsaket problemet.

Det her kommer du ingen vei med, en jobb er en jobb, hvis ikke så må man gjøre det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...