Gå til innhold

87 E30 320/325 Turbo Intercooler 400whp SOLGT!


 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå funnet ut at jeg skal selge min 325 turbo

Har fått rådebank/lagersnurr i motorn

''bilen kan selges som den står, følger med veiv som er i orden, så man bare trenger veiv/råde lagre for at den skal gå igjenn.

''ellers så kan bilen selges i deler, dvs at jeg kan selge hele motor oppsettet for selg selv, med sprut, ic, ic rør, radiator, alutanker, brakketter osv..

''eller så kan jeg fikse bilen og selge den som i orden igjen hvis prisen blir riktig

det er gjort en hel haug med bilen, er brukt mange dyre deler, og en haug med arbeidstimer, her er prosjekt tråden:

viewtopic.php?f=11&t=92382

alle pakninger, simringer, tetninger, lagre, er nytt.

Blokk:

2.5l

honet

planet

pyramideringet

dreide stempler 8,5:1

orginal råder

orginal veiv

Topp

885 topp

portet PPF

mirafrest ventilseter PPF

sveiset PPF

ventiltetninger PPF

planet PPF

km cams race ventilfjører

Enem Z45 Turbo cam

orginale vippearmer

Tilbehør

ordentlig bygd innsug, 2 kammret med fullradie runnere, og 80mm gasspjeld

ferdig grenrør med Påbygget rør til wastegate, 2 uttak, rustfritt 321, tial 44mm wastegate, t3 (ordentlig gjort)

alu olje catchtank med 3 filrte 2 innganger, henter ånding fra topp og bunndel, m/nivåmåler

aeromotive bensintrykksregulator m/klokke

PPf fuelrail

bosch 520cc dyser

Større intank bensin pumpe

griffin alu rtadiator med tilhørende spesial vannrør

diverse vann tanker i alu, ekspansjonstank, overløpstank, med tilhørende festo koblinger

alu vacumblokk med an fittings

alu deksler, braketter, varmeskjold osv..

en hel haug med fittings til nesten alt!

2 stk oljekjølere på termostat

stor ic med 3'' ic rør og wiggens klemmer (repro)

eksos: rustfri downpipe, m v bånd inn/ut screamer pipe fra wastegate, (v bånd) simons mellompotte og en rustfri bakpotte.

Turbo er en Holset HX35/40 Hybrid, 72 ar eksos, t3 devided (har kjørt med GT3582r og holset'en kommer tidligere.

gir/clutch

Getrag 260

redline heavyduty shockproof olje

justerbar shortshift, med spesial foringer og stag.

sachs trykkplate stiv ( vet ikke nummeret på den, men holdt 500 nm med orginal lammel, og mye mer med 6 puck sinter

6 puck sinter lammel

ny hardyskive

nye gir/motorfester

chassi

orginale bremser ( i god stand)

linelock på framhjul (en per hjul)

aluforinger i bærebro bak

aluforing i diff

ix viskosediff (brems) virker strålende

dvs at bakstilling sitter stumt.

ingen slakk i foringer, bærekuler, endeledd, tannstang osv

interiør

orginalt blått interiør

recaro cosworth stoler, førerstol slitt, ''fikset'' så det ser greit ut.

sparco ratt semsket

willwood hydraulisk håndbrekk

autometer innstrumenter, carbon, turbotrykk, oljetrykk vanntemp

innovate LC1 bredbåndslamda

ellers er bilen hel og grei innvendig

karroseri

bilen er ikke pen i lakken, men helt grei,

er noe overflaterust i bunn av forskjermer,

noe i dørkarmene og litt på hjulbue bak, (ikke noe farlig rust, alt kan pusses og behandles)

noen småbulker er det på bilen, spesielt venstre forskjerm, og litt på panser

rødt bagasjelokk

ny bakplate

sotede lamper bak m/strømbryter (batteri baki)

(kan også følge med et par kasser med deler)

Bilen er bremset hos PBC auto og bremset 386,5 hk på hjula og 550nm med en turbonetics E50 på 1 kilo

dvs at den holset'en som sitter på nå gir mer på 1 kilo og kommer mye tidligere, nermere 400 på hjula, og mye lenger register.

har satt varvstoppet til 7000, (men kan høynes med de nye ventilfjørene)

er sikkert masse jeg har glemt å skrive, så bare å spørre ivei :)

Bilen er eu godkjent i vinter og står på skilt. årsavgift er betalt, bilen ble brukt dagli.

Pris: det markedet er villig til å betale. bud over 50...

Kan bytte i E30/E34 Touring

Eller en annen grei bil jeg kan gjøre noe annet morro med :wink:

Svar her i tråden, PM, eller ring/sms meg på 90788945

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke helt sikker på horfor den begynte å banke, menn oljetrykk har den hatt, kan ha vert litt romme lager klaringer fra start av, og en del hard kjøring tar på oljefilmen?. kanskje dårlige lagre jeg har fått?

har ikke åpnet den, bilen står som på bildene.

veiva blir somregel garantert kast, (i allefall ikke verdt å prøve den på nytt om man uansett må ha det opp) så jeg har en ny veiv liggende som det ikke har gått rådebank på, dvs at med nye orginale lagre, vil det bli i orden igjenn,

evt kan man montere slike forsterkede rådelagre, men de koster litt mer. ;)

veiva følger selvfølgelig med.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...