Matz Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Heisann. Jeg klarte å ødelegge begge mine manuelle vindusheiser, derfor valgte jeg å kjøpe to bruke elektriske av krtors her på forumet. Nå sliter jeg litt med å montere dette, har nettopp fått tak på to knapper for å styre vindusheisene, men vet ikke om disse passer. Har tatt bilde av alle ledningene jeg fikk tilsendt sammen med heisene, samt bilde av knappen. Forsåvidt, er det noen som har en DIY på hvordan dette skal gjøres? All hjelp mottas med stor takk Beklager dårlig kvalitet, er tatt med dårlig iPhone-kamera :/
Matz Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Haster egentlig bittelitt, begynner å bli greit varmt ute, og litt luftsirkulasjon i bilen hadde ikke vært feil.
-Erik- Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 Bilde nr 3 er vel kontakten som skal i el-heisene (om du har heiser fra tidlig e36) De to siste er til el-speil og justering av speila?
Matz Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Jeg har ikke peiling på dette i det hele tatt, vet bare at det var en liten plastikk-ting som passet inn i det grønne som allerede står inne i knappen. Denne fulgte med når jeg dro de ut fra bilopphuggern, så vet ikke om jeg skal ta ut de også? Kan jeg ta ut den grønne delen fra knappen uten å ødelegge noe?
Matz Skrevet Juni 16, 2010 Forfatter Skrevet Juni 16, 2010 Drar på jobb nå, håper på noen smarte svar når jeg kommer tilbake.
Matz Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Bumper denne. Har fortsatt ikke funnet ut av det. Det jeg lurer på er: Hva skal kobles inn i knappen som styrer at vinduet går opp og ned, og hvor skal jeg koble for å strøm til å drive alt sammen?
-Erik- Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 ingen av de kontaktene du har tatt bilde av skal i den knappen du har bilde av. Som sagt tidligere er de flleste kontaktene der til el speil o.l
Matz Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Hm. Hva trenger jeg da, for å få dette til å fungere?
babjorn Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Disse tok du ikke bilde av,men disse er til vindusheis motoren.Men det vet du sikkert.Har du ikke elektriske fra før så må man nok legge opp nye ledninger fra bryter å ut til døra. Den nederste har blå/grønn gul/grønn,den øverste har gul/grå gul/sort å brun,vil tro det er disse som du må kobble ledninger med riktig kontakt til bryter. Mulig noe av dette ikke hjalp deg,men prøver hehe
babjorn Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Mulig du må hente strøm også som du sier,men bare flyttet alt over fra elektrisk til elektrisk,så er ikke så mye hjelp å gi desverre.Men mange her inne som sikkert har peil
Matz Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Altså, jeg har bare de ledningene jeg fikk kjøpt med av Krtors her inne, pluss de bryterne jeg hentet på skroten. Sånn jeg tenker er at jeg må ha en ledning fra bryteren til motoren, som forteller motoren hva den skal gjøre, også må jeg ha en ledning fra strøm til motoren for å få den til å gå. Har jo fått med den store svarte kladden som skal festes på innsiden av døren, den kladden alle ledningene fra motoren og speilet går igjennom. Men må jo trekke ledninger igjennom gummislangen og inn i bilen også videre. Kan jeg da bruke hvilken som helst ledning videre? Vanlig strømledning jeg får kjøpt hvor som helst?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå