Gå til innhold

Kokepunkt for Castrol TWS 10-60 motorolje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet og kan henvise til en plass der det finnes informasjon om dette?

Jeg lurer på hvor varm Castrol sin TWS olje kan bli før den mister smøre egenskaper?

Før den bør bytter. Ifm. banekjøring.

Jeg ringte til Castrol Norge, men de kunne ikke svare meg.

Det var helt umulig å svare på ifg dem.

De måtte vite akuratt hvor gamel oljen var, hvor mye den var kjørt og hvordan den var kjørt osv. De ville ikke engang antyde noe :?

Anyone?

Skrevet

Leste databladene på castrol norge sin side ja, men eneste det står der er flammepunkt, dvs når den antenner. 200 grader. Men den mister sikkert noe av smøre evnen før det :lol:

Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 200

Skrevet

Det du egentlig vil vite er på hva temperatur den er optimal og prøve å ha et smøresystem som holder den så nerme den optimale temperature.

Å ha et oljekjøler system er ikke altid like lurt viss olja ligger å pisker rundt og blir aldrig varm nok. Skal man lage til noe slikt så må man måle tempen på all slags type kjøring og se hvor varm olja blir og når. Så ut fra dette kan man bygge et system med thermostat som slipper olje gjennom oljekjøler når den overstiger den aktuelle temperaturen som den fungerer optimalt på.

Om det er innebygd i S50/S54 oljekjøler systemet er jeg usikker på. Jeg tror nesten det er det, for når jeg starta motoren min med en loop på oljekjøler røra og hadde den i gang litt så var det ikke olje i de røra. Så jeg har litt lyst å tro at det er thermostat styrt på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...