Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

da er tiden inne for å bytte motor,

motoren stammer fra en 525 e34 12v og e30 er en 320 med 323 12v motor for øyeblikket, hva må flyttes fra e30 til e34 motor for å få den til å passe og bli bra? vet at bunnpanna og motorfester må over, men kan jeg bruke ledningsnette mon tro? 525 motor har fordeler på kammen mens 323 motoren har den i siden av blokka og kan girboks brukes da det er en getrag 260?

regner med at svarene står innpå sidene her en plass men finner ikke konkrete svar i søkemonitoren.

alle svar mottas med takk.

mvh Lars

Skrevet

motor festene må flyttes over, må bruke facelift ledningsnett og styre enhet, ledningsnettet bør du ta fra en e30.

girkassa passer overens.

tror det skulle være det meste, kan bytte bunpanne, og peilepinnerør, men passer fra e34 også.

følrene i girkassa skal ikke lenger brukes, sånn så du ikke leter etter noen kontaker til de hehe

kan hende jeg har glemt noe men tror ikke det

god natt :D

Skrevet

du må bytte motorfester ja ledningsnette er vell likt men hjernen må byttes .. det med føleren på kassa er på motorer eldere en 89 vist du har 2 motorer eldre en det passer alt sammen men vist ene er eldre er det litt mer små ting,, bunnpanna er identiske på m20 er på m50 motoren bunnpanna må byttes :wink:

Skrevet

takker for fine svar =D

men må jo nesten spørre litt mer tror jeg da jeg lurer på noen av svarene, hvorfor går ikke ledningsnettet fra e34 over da dette hører til motoren? og må jeg få i 325 hjerne? kan ikke hjernen brukes? får det bare ikke til å stemme

Mvh Lars

Skrevet

Ledningsnettet fra e34 kan brukes, men blir køddent da det er tilpasset e34 og ikke e30, og du over her, nei han kan ikke bruke sitt gamle ledningsnett.

han har fått tak i en facelift motor og hadde en prefacelift, og kontaktene passer ikke overens, du må ha en hjerne fra 325 eller 525 med facelift motor ja.

bunpanna fra e34 kan brukes, har selv m20 med e34 bunpanne i e30n min.

og facelift motorer er vel fra 87 i e30 :D

altså, du kan bruke hjernen som fulgte med motor om det fulgte med, og du kan bruke ledningsnettet.

men anbefaler ledningsnett fra e30 da det passer uten modifikasjoner

Skrevet

Ledningsnettet fra e34 kan fint brukes, jeg kjørte sånn en sommer men det ser jo ikke originalt ut lenger. Noen fordeler er det også. Releene kommer inn i hanskerommet isteden for å stå på dempertårnet.

Problemet jeg hadde var at en svart/grønn ledning som styrer avlastningsreleet ikke ble tilkoblet med e34 nettet og da virka ikke elrutene og kupeviften.

Den går ned til startern så det er ikke noe problem så lenge en vet om det.

Men facelift e30 nett og e34 hjernen er nok det beste, jeg har byttet :wink:

Skrevet

jaja men da er vi på rett kurs igjen da =D men kan radiator fra 525 brukes? tenkte kansje å kutte ut ekspansjonstanken muligens da?

Skrevet

på e30 min funket det fint da det var en 86 325mod og eg hentet motoren fra en 89 e34525 eneste problemet som oppso var at den ikke starta med senoren på triggerhjulet så måtte bytte gir kassa og sette på den som sto i e30 siden den hadde følerene der.. ellers var det bare tut og kjør for min del,, og da brukte eg lednigsnettet fra e-30 og hjerne men siden hans bil er en 320 må han vel bytte både hjerne og lednigs nette ja, hvar ingen hokkus pokkus hos meg hvertfall .. lykke til.. :D

Skrevet

da byttet ikke du lednings nett og hjerne, da vil den mest trolig ikke gå optimalt, med 320 vil jeg absolutt anbefale lednings nett og hjerne fra en med 2.5 ltr

Skrevet

ja ledningsnettet er jo helt anerledes da dette er preface motor i nå, men har et facelift ledningsnett fra 320 så jeg tror jeg setter på dette og 525 hjerne så blir dette bra tror jeg. men angående coil så har jeg nå en sylinderformet sak som står ved venstre dempertårn, mens på e34 så sto det en firkantet sak på høyre dempertårn? må denne flyttes over også eller kan jeg bruke original?

mvh Lars

Skrevet

da er motor byttet! motoren kom faktisk fra en e30 så ledningsnett passet fint overens og slikt. men mye anne tull var det som jordingsfeil å slikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...