morten325i Skrevet Juni 16, 2010 Skrevet Juni 16, 2010 hei... har sotte 745 motor i en e30 320 90mod.. motoren er 85 mod tur jeg...er gammel type førdeler på denne... plages med at jeg ikke får bensin.. har byttet relet til dysene å bensin pompa.. men får ikje strøm på dysene eller at bensin pompa starter..må koble startstrøm på den før den skal gå... men dette relet styres over hjern...har strøm inn på d..men får ikke strøm ut der det skal.. noen så vet hvordan jeg finner ut om hjern er røkke??? har gnist... har prøvd å koble størm på dysene.. men hjern skal jo styre disse me jord strøm.. men den gjør ikke det.. pluss den styrer bensin pompa også .. hjern skal jo styre jord inn på dette rele..å det gjør den heller ikke... noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre?? så lurer jeg på om noen hvet ka det speed relet er til??? om den må vær tilkoblet??
mike Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Regner med at du har manuell gir i denne. Har du koblet hjernen rett ? Hvis du kikker på kontakten til motorstyringen som går inn på hjernen så er det en hvit kontakt med 4 ledninger på. Disse skal kobles som beskrevet under inn på kontakten for automatdelen i hjernen: Rød-blå ledning til pin 10 og 18 Hvit-blå ledning til pin 31 Hvit-rød ledning til pin 32 Hvit-gul ledning til pin 35 Pin 22 i kontakten skal jordes Resten av ledningsystemet til automatdelen har du ikke bruk for.
Rogern Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Dette gjelder bare for m106. karen her har vell m102. Hvis jeg hadde dratt ræva mi ut av soffan så hadde jeg hatt koblingskjema. Jeg fikk ikke bensin før jeg kobla + på den grønne ved hjernen og signal fra svart ledning på coil til svart ledning ved hjernen
mike Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Stemmer det du sier der Rogern, tenkte det var m106 i og med at han mente det var en 85 mod motor
morten325i Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Skrevet Juni 18, 2010 hehe rogern....du skulle nu ha gjort dette lenge nå har startstrøm på den grønne på sia av hjern..men har ikje skjekka den svarte ledningen du..skal prøve å se i dag...bytta tennings modul fra en 528 på min...kobla grøn å brun leding på d...men var to sorte ledingen til overs...eine er til søkekontaken..men hvor skal den andre?? du sier den skal på hjern???
Rogern Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 en sort skal til den 3-polede kontakten ved hjernen ja.
morten325i Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Skrevet Juni 18, 2010 åaky.. huska du på hvilken av de den skal på?? den i mitten den grønne er strøm inn på hjern iafall... det husker jeg.... trur du at du får sett på kontakten i helga?? må du husk på nrene på kontakte å
morten325i Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Skrevet Juni 18, 2010 har en hvit ledingen på hver side av den grønne ledingen på den kontakten me kontakten
morten325i Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 hold på me biln i dag...nu får æ ikke gnest heller....prøvde å koble til den svarte ledninga...men funka ikje i d heile å d store
Rogern Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 745i motorkontakt:...........................................E30: 1. Oljetrykk Brun/grønn...................................Brun/grønn 2. Brun/hvit 3.- 4.- 5. Oljenivå Blå/lilla 6. Starter Sort/gul........................................Sort/gul 7. + Grønn...........................................Grønn 8. + Grønn/gul......................................Grønn/hvit 9. Bensin Grønn/lilla......................................Grønn/lilla 10. Jeg bruker ikke denne da jeg har byttet tenningssystem. Men ser ikke ut som den trenger å kobles til bilen da det er minus på coil signal. 11. Vanntemp Brun/lilla......................................Brun/lilla 12. Ladelampe Lysblå.........................................Lysblå 3-pins kontakt ved hjerne Grønn=grønn ledning på coil Sort= Sort ledning på coil Hvit= kjørecomputer Ikke nødvendig. Min starter og går ved og koble slik, men går ikke noe særlig på tomgang. Har ikke fått skikkelig temp på den enda da den står inne i garasjen, men skal straks ut med den nå og prøvekjøre litt. Mulig nr 2 som har med vanntemp å gjøre må ha et eller annet signal, men dette får man finne ut av etterhvert. Nr 5 skal jeg sjekke hvor går, men det står oljenivå i papirene. jeg bruker oljenivåføleren som sto originalt på m20 motoren. Håper dette hjelper deg på vei. Skal oppdatere etterhvert, håper jeg får en prøvetur imorgen.
morten325i Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 takk takk skal prøve å se over det i helgen håper jeg får det til bir bra me prøvde tur æ gleda mæ sykt te å prøv min
morten325i Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 har prøv litt nu....får ikje noe til..ingen gnist eller bensin... de tallene du skrive...1.2.3.4. å så vidre...e det nomrene på kontaken?? vore fint om jeg hadde fåd de å..kobla til den svarte ledninga bra coiln..den har jo + på sæ ... du har ikje peling om et el nett til en sån herran?? ny hjerne... bynn å bli ganske lei å utålmodi
Rogern Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 har prøv litt nu....får ikje noe til..ingen gnist eller bensin...de tallene du skrive...1.2.3.4. å så vidre...e det nomrene på kontaken?? vore fint om jeg hadde fåd de å..kobla til den svarte ledninga bra coiln..den har jo + på sæ ... du har ikje peling om et el nett til en sån herran?? ny hjerne... bynn å bli ganske lei å utålmodi Tallene er på 745i kontakten ja. vet ikke av noen nett for øyeblikket nei... Stemmer at den har + på seg ja. Men kaller den grønne + og den sorte - på coilen.
morten325i Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 aåky...du husker ikje tallene på e30 kontakten... har hold på å målet å styt...får 12 volt inn på førdelar... å den ska ikje ha meir enn 5-6 volt..så trur halvgivarn e røkke der... får strøm på dysn..men hn gjer ikje signal fra hjern til dysene....merkelie greier :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå