Kristian H. Foss Skrevet Juni 17, 2010 Skrevet Juni 17, 2010 Har et spørsmål ang min S38B38 motor: Skal montere oljetemp og oljetrykk målere fra PPF av merket STRI, da jeg ikke har disse målerene i kombiinstrumentet i bilen (E30). Men lurer da på om jeg kan koble meg rett inn på ledningen til orginal oljetempsføler? Vil dette gi utslag på måleren, og isåfall gi korekte verdier? Regner med at jeg må montere tempsensoren fra STRI i det gamle tempsensorhullet, men tenkte jeg kunne sjekke om noen har testet dette før. Takker for svar.
Bjarte87 Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Hei:-) Eg har prøvd ut med dei orginale temp sensorane til både olje og vann på div forskjellige målere, og komme fram til at eg har bytta alle sensorane til nye eller passande med instrument. skal du ha til e30 instrument org temp "signal" må du ha temp sensor frå m20 evt det instrumente har orginalt for og ve sikker. med instrument i andre typar vil det vel vere best med riktig sensor, men går jo mye i 2 kontaktet eller 1 kontaktet og jordet gjenger. Eg fekk da ikkje te med org s38 hvertfall og ut og inn med sensor osv er trangt :-/ Mvh Bjarte Å
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå