morrist Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Har en 520dT 2000 modell som plutselig stoppa. Den kinner og kinner, men vil ikke starte igjenn. Har levert den på verksted, som sier at dieselen ikke kommer frem til motoren, og de har tatt diagnose for å finne ut hvor feilen ligger. Der er meldingen at pumpa er gåen, ikke den i tanken, men hovedpumpa. Pris på ny pumpe er ca 20000, noe jeg reagerte på da det var veldig mye penger for en diesel pumpe. Noen som har noe erfaring/tips å komme med i forb. med dette? Vurderer å få tak i en brukt, eventuelt lurer jeg på om det går ann å overhale/reparere den defekte? All hjelp/tips mottas med takk!
painkiller Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Dieselpumpe er svindyrt=( Enkleste og billigste er vel å skaffe en brukt. Men da vet man jo ikke hvilken "stand" denne er i. Får overhala pumpa di å sikkert, bare å søke på nettet så finner du noen, men er nok ikke noen billig fornøyelse det heller.
Leo Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 http://www.bildelsbasen.se de er noe billigere en her i norge - eller gå på ebay.de (tyskland) ufattelig hva du finner der til en pris som er god. Håper du finner noe til en bedre pris
BMWindividual Skrevet Juni 18, 2010 Skrevet Juni 18, 2010 Har en 520dT 2000 modell som plutselig stoppa. Den kinner og kinner, men vil ikke starte igjenn. Har levert den på verksted, som sier at dieselen ikke kommer frem til motoren, og de har tatt diagnose for å finne ut hvor feilen ligger. Der er meldingen at pumpa er gåen, ikke den i tanken, men hovedpumpa. Pris på ny pumpe er ca 20000, noe jeg reagerte på da det var veldig mye penger for en diesel pumpe. Noen som har noe erfaring/tips å komme med i forb. med dette? Vurderer å få tak i en brukt, eventuelt lurer jeg på om det går ann å overhale/reparere den defekte? All hjelp/tips mottas med takk! Hei, Kjøpte ny diesselpumpe for en 320d 2000 mod for 2 år siden i tyskland for kr 10500,- Mororteknik i Skien ville ha 17000,- Overførte penger til en venn av meg, han kjøpte og sendte meg ny pumpe..sparte noen tusen lapper på det. sendte forresten min gamle i retur til tyskland. send pm for mer info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå