Fixfax Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Skal snart begynne på downpipe og lurer litt på fremgangs metode og hvordan den skal lages. har hentet ett tig sveiset rustfritt anlegg i sverige, laget av ppf etter orginal oppheng, v-band på midten men ingen flexirør. 3" ut fra turbo og resten er 3.5" 1: skal jeg ha flexirør i downpipe, isåfall hvor? 2: kan man bruke feks svart stål selv om flensene jeg har er i rustfritt? eller skal jeg velge rustfritt eller er det mye vanskligere og sveise? 3: hvor skal jeg sette lambda? 4: hvordan lager mann hulla man trenger? altså lambda og wg? 5: hvor får jeg kjøpt rør? skal man nøste sammen med punkter først for og så ta den av og så helsveise? er dette noe jeg kan klare selv uten alt for mye problemer?
Johnsen86 Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Du henta anlegg i sveriga, men mangler downpipen var det det du mente? 1. Kan være greit med flexirør ja, blir mindre belastning for manifolden og kan gi mindre vibrasjoner i karosseri. Ta det i overgangen downpipe/resten. Altså med en gang du er under bilen, ideen er jo at motoren skal kunne få vri seg og danse som den vil mens eksosanlegget skal være tålig på plass. 2. Du kan sveise rustfritt mot vanlig, ikke noe spesielt vanskelig, men er jo tåpelig når du har rustfritt ellers. Rustfritt holder bedre på varmen og det skal være bedre for effekt. Rustfritt er selvsagt en god del dyrere. 3. Lambda kan du sette en vei i downpipen, jeg ville ikke satt den RETT etter turboen om den er som mange turboer litt slitt og slipper igjennom litt olje, da vil du fort få problemer med lambdasonden. 4. Hulla borrer du... Gjengene til lambda får du løse og kan da sveise på "mutteren". 5. Bilrekvisita blandt annet. Kan være lurt å hefte det sammen først ja og se at alt passer overalt. Om det er supertrangt bør du sveise punktvis og vente mellom hvert punkt for å få minst deformasjon under sveisinga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå