Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har følgende problem med min 02 modell X5 3.0 D:

Får ikkje komme over 3000 o/min når eg kjører, kan f.eks komme kjørende i 2000 o/min, gir på kommer opp i 3000 o/min, vakuum som viser forbruk går i null, null kraft på motor, får ikkje gire med steptronic, må slippe gassen ut, får da gire opp, og kan gi på gass igjen opp til 3000 o/min.......

Noen som har opplevd det samme?

Har prøvd å koble ut luftmengdemåler, men er i tvil om bilen fortsatt er i feilmodus!!

Har skiftet luftfilter på turbo, siden det gamle var skittent og dårlig, men uten noe forbedring. Feilmelding når eg koblet til sist gang var "fuel pressure system".

Kan det være trykksensor på dieselfilter??

Takker for alle gode innspel :D:)

Skrevet

holder en stor knapp på dieselmatepumpa som sitter midt under bilen, da skjer nøyaktig dette, iværtfall på e39 530d som har akkurat samme motoren. koster vel et par lapper mener jeg på.

Skrevet

Halloen

Eg har den dieselmatepumpen liggende, trudde først det var den, men vart i tvil mens eg holdt på å feilsøke. Men då skal eg prøve å bytte den!! Og så får eg håpe at det er den som er ødelagt.

Skrevet

Nei, har ikkje fått sett på det enda, siden eg sitter offshore, og kommer ikkje heim før neste fredag. Men skal oppdatere når eg har fått skiftet dieselpumpen!!

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei igjen

Har nå fått skiftet dieselpumpe som sitter midt under bilen, og den går som en kule igjen :D

Det var rimelig enkelt å skifte, brukte ca 1 time på heile jobben. Pumpen kostet litt over 3000 hos GS Bildeler.

Takker for alle tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...