haavco Skrevet Juni 20, 2010 Skrevet Juni 20, 2010 Kjøpte meg en ny bil her for 3uker siden, Den starter litt treigt når motoren er kald og bør gløde 2ganger, (i juni) Starter den ikke på første forsøk så starter den på andre....? når motoren er varm må jeg kjinne kanskje 5-10sec, den starter lettere når jeg gir gass. Men jeg synest at bilen starter letter kald, en varm...?? Også har det hendt når jeg kjører i nedoverbakke et stykke at bilen stopper? dette har skjedd 3-4 ganger med meg. Også i kveld starta ikke bilen, jeg tokk og dytta/rørte på ledningene rundt dieselpumpa og da starta den. Motoren er bytta for et par måneder siden av han jeg kjøpte bilen av. Er det noen som kanskje har hvert borti det samme? eller kjenner til syptonene?
mloen Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 opp Har samme problemet på min 325tds, men den har ikke stoppet enda da.. Men er akkurat de samme når jeg skal starte... Mvh Magnus
hillmar Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Hvor mye diesel har du i tanken, hvis tanken nærmer seg tom kan det være matepumpa som sitter i tanken som er synderen... Det kan også være en lekasje i dieseltilførselen som gjør at dieselen renner tilbake i tanken når du står stille, men det forklarer ikke hvorfor bilen stopper når du kjører. Så jeg ville sjekka matepumpa. Er det ikke den så kan det være "hovedpumpa" som verken er lett og skifte (uten spesialverktøy), eller billig...
ØrjanHøyvik Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 godt tips kan være og skifte retur slangene på dysene også kanskje skifte diesel filter. selv om filteret. men stopping i nedover bakke var merkeli. slangene der får du på biltema meiner eg. vanlige drivstoff slanger. 3.2mm? kan da stemme? el kjøp på tess. da får du spunnet slanger
haavco Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Skrevet Juli 8, 2010 har skifta dieselfilter og glødepluger. Men bilen blei ikke noe bedre.... Og sjekka retur slagene ved innsuge. Dem så "bra" ut Tenker kanskje i di baner at det kan være veivsensor eller kammsensor, fordi jeg føler at bilen går dårlig og har startvansker..... Det med at bilen stopper kan jo være matepompa og eventuelt lite diesel, jeg har bare opplevd at bilen stopper i nedoverbakker.
TDV Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 eg og har tilsvarande problem med min bil. enklere å starte kald enn varm. men uansett ikkje enkel å starte når den er kald. glødeplugger sjekket. overhalte dysene. alle returslangene er fine. nytt dieselfilter.
ØrjanHøyvik Skrevet Juli 8, 2010 Skrevet Juli 8, 2010 retur slangene trenger nødvendigvis ikke leke, dei kan suge inn luft. eg hadde tilsvarende problem, eg skiftet dei og alt ordnet seg. dai lak ikke på min heller dei sugde inn falsk luft. men når du f.eks kjøre motabakker. merker du noe nykking i bilen ved pådrag i høgt gir ? men vist eg forstår deg rett så er det både kald og varm motor, da er da ikke gløding, ligger på drivstoff linja. kan ikke sjå noe annet altså. diesel motorer er forsåvidt enkle og forstå seg på. slipper coiler og dritt. en ting e sikkert er at du knekker startmotoren fortsetter du slik. skift retur slangene selv om dei ser greie ut. ein ser det nødvendigvis ikke. eg kunne ikke se noe på mine for og si det slik. du misser trykke. men skal være letter og starte bilen i venstre nedover helling triks eg lærte meg edit: Høyre du diesel pumpa surre fint når du vrir om tenninga? el er det merkelige lyder. prøv og spray noe kontakt spray på koblingene. den ligger under baksete på høgre sida.
peder87 Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 hei har samma bilen som deg med 302000km på telleren. gjengangeren på disse er vel matepumpen i tank. ville byttet\sjekket denne om den funker som den skal. den går samtidig som du gløder og starter og gå igjen når bilen er startet mener jeg. returslanger på dysene er jo også en billig og enkel sak og bytte bytt dieselfiltret også da du sikkert ikke vet når det er gjort sist. før du starter kan du se i plastslangen mellom dieselfiltret og pumpen om det er luftbobler. eventuelt hva som skjer når bilen går\slår på tenninga og gløder bilen. hos meg er det montert en ventil på slangen fra matepumpen til filtret som gjør at dieselen ikke siger tilbake. hvordan går bilen ellers? mye diesel forbruk svart røyk, blå røyk?
haavco Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 bilen røyker litt når jeg starter men det er vell normalt. Ellers merker jeg ikke til noe særlig til mye avgass, bare følelsen av at bil går dårlig og er treg startet
peder87 Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 hvordan er luftfiltret da? og turboen? hører du noe til den? hos meg så hører jeg turbo lyden når jeg gir på. mulig at innsug er helt tett av sot\svart guffe i innsuget. kan ta av slangen inn til turbo og se om det er mye oljei slangen og hvor mye dritt i det er i innsuget. kakler den mye ? kan ta et skrujern og holde mot rørene på dysene og i mot øret og høre om det er noen som tikker\eventuelt om de har samme lyd.
haavco Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 luftfilteret er fint, mulig at det er koks/sot i innsuge. Jeg hører ikke noe til turboen når jeg kjører...?!
ØrjanHøyvik Skrevet Juli 9, 2010 Skrevet Juli 9, 2010 Høre selv fint lite til turboen når eg og kjøre. har koks/sot iinnsuget mitt. bilen min soter ein del så skal nok ikke være det. har chippet td med ettermontert intercooler. men har du skiftet Retur slangene ? blir du stående og kinne og kinne om da e varmt el kaldt? retur slangene el matepumpa. typisk tegn på dårlig matepumpe er vist du har lite drivstoff at den ikke starter i det hele tatt. el rett og slett bare stopper. holder du deg over 1/4 skal det gå greit. kan no i værste tilfelle være hjernen og, men vanskeli for og forstå det. for er den gåen så er den gåen, da virker den ikke i det hele tatt.
haavco Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 har ikke skifta noen retur ledning, eller matepumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå