ØrjanHøyvik Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 så skift retur slanger så ser du kva som skjer. ikke hjelpi og bare skrive, må gjere noe og Slange (3X7MM) også kjøper du ein propp til siste slangen. det eg gjorde var no og smøre inn ei skrue me tjukt me 577 loctite. funker det og.
haavco Skrevet Juli 11, 2010 Forfatter Skrevet Juli 11, 2010 Nå er jeg på ferie så nå gidder jeg ikke gjøre så mye med bilen, derfor skriver jeg bare Men skal få skifta dem
haavco Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 er matepumpa et svakt punkt på disse bilene?? Nå er bilen helt sjukt vansklig og starte...!!
hillmar Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Ja matepumpen i tanken er et "vanlig" problem. Hører du at den går når du setter på tenninga? Hvor mye diesel har du i tanken? Du kan løsne slangen mellom dieselfilteret og "hovedpumpa" og se om det kommer diesel ut der når du setter på tenninga. Kommer det diesel der er matepumpa ok...
haavco Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 takk! skal ut og sjekke etterpå! Noe alvorlig galt er det hvertfall!
haavco Skrevet Juli 30, 2010 Forfatter Skrevet Juli 30, 2010 hehe nei det har jeg ikke men har sjekka, matepumpe, diselfilter, glødeplugger og at det er spenning til glødepluggene. Og matepumpa hører jeg ingen ting til men har sjekka at den går og det gjør den, bare går veldig stille. Hvor får jeg kjøpt slange? Biltema har bare 5mm drivstoffslange, og så har dem 4mm vakumslange men trur jeg ikke kan bruke denne siden den ikke er beregnet til diesel. Og slangene jeg trenger skal være 3mm innvendig?, Men jeg fant ut at hvis jeg gløder i kanskje 15-20 sec x2 da starter den omtrent mommentant. Men skal få bytta slange jeg har bare ikke fått tak i dem!
Gatebil91 Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Har samme problem med min 318 tds e36. 250.000km har bilen rullet. Den var vanskelig å få start på i minusgrader, byttet glødeplugger, og da blei d lettere å få start på kald motor men var fortsatt treg når den var varm, filte i 5 - 10sec. Den stoppen også ved 1/4 på tanken, til slutt stoppet den når jeg passerte 1/2 tank. Da byttet jeg matepumpa og da stopper ikke bilen lenger, men er fortsatt tungstartet på varm motor. Har også byttet dieselfilter og luftfilter uten forbedring. Jeg hadde lyd i turbo, men så falt trykket til 0.7bar (1.2 har den ligget på før) la merke til mye svart røyk, nå ligger den på 1.0bar. Virker jo som om det er luft i systemet, får prøve å bytte returslangene
Pelton Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Hadde samme problem med min 325tds. Det var returslangene.
Tore Diesel Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Hadde samme problem med min 325tds. Det var returslangene. Hadde du startproblemer kun på varm motor?
Pelton Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Nei. Måtte slå av å på tenninga for å la pumpa arbeide 10-15 ganger før det var vits i å prøve å starte når den hadde stått en stund/var kald. Om startproblemene hans er kun på varm motor kan det jo fort være litt værre. Men fortsod det som om det var på både kald og varm motor.
haavco Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Har da bytta returslanger uten hjelp! Og bilen starter lettere om bilen er kald en hvis den er varm.
Forbiss Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Kjør diagnose på motor. Da skal eg vedde på at du har feilkode på stilleverket i dieselpumpa (innsprøytningspumpa). Typisk feil på tds. Hadde samme problemet som du har på ein 524td med elektronisk pumpe. Bytta til mekanisk som var i orden så starta bilen med ein gong, uansett temp.
haavco Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 kan man bytte til mekanisk sånn uten vidre? Man må vell ha noe elektrisk styring i pumpa hvis man har det orginalt? Skal få lånt meg utstyr til og feilsøke!
Gjest Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 når den starter lettest kald er dette ofte en av to problemer; den første er defekt temp føler i toppen. dette gjør at når den er relativt varm, vil føler lese at den er varmere enn den er, og dermed ikke aktivere gløding og pumpe. den andre er en rent mekanisk feil, vanligvis i pumpa. (fordelerpumpe/innspr). Når det blir varmt blir dieselen mer flyktig og klaringene til pumpeelementet større. derav greier den ikke å oppnå samme trykk like fort, som igjen fører til seinere innspr. pumpeelementet er å regne som en slitedel, selv om det vanligvis varer "bilen ut". en tredje er jo som nevnt her, feil med elektronikken i pumpa (stillverket som Forbiss prater om). Dette er også en vanlig feil, ikke bare på tds, men på alle biler med gamletypen vp37 pumpe. en fjerde, som jeg aldri trodde på selv før jeg erfarte det på en bil (en av maaange, så er ikke vanlig) er at tenninga er litt feil. dette kan gjøre at den starter tregt på varm motor. juster dette på gamlemåten med måleur inn i pumpa. (det som er sjeldent er ikke at tenninga er ørlitegranne feil, men at dette har noe særlig påvirkning er heller sjeldent). og nei, man kan ikke bytte til mekanisk pumpe sånn uten videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå