Ole-J Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 For en ukes tid siden hørte jeg et lite 'poff' fra motor rett etter oppstart. Samtidig begynte batterilyset å lyse (ca halv styrke). Dette slukket etter et halvt minutt. Et par dager senere kom lyset igjen ved oppstart og slukket etter 5 minutt. En dag senere kommer lyset ved oppstart og lyste/blinket med halv styrke under hele kjøreturen (30min). På vei tilbake lyser det fortsatt og etterhvert kobler både cd-spiller og ABS/ASC seg ut. Det er også veldig svakt lys fra nærlys. Konstaterer at batteri er tappet. Setter på en lader over natten. Måler nå 12,6 volt og bilen starter fint og jeg tar en prøvetur (ingen feilmelding denne gang). Slår av-/starter motor på nytt og feilmelding er tilbake. Måler nå i underkant av 12 volt på batteriet. Regner med at gjerne dynamo bør byttes men synes det er litt rart at jeg ikke har hatt en stående feil fra første stund. Noen gode forslag/innspill?
Stianvi Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 ta belastningstest på batteriet(verksted), samt mål spenningen på batteriet med bilen igang. skal ikke gå under 13,8volt. se etter smeltede kontaker/ledninger. kan også prøve å dunke til starteren med spett og hammer elrno, et par rapp, og se om den kommer seg. er det i orden kan du se deg om etter ny dynamo=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå