DonArildo Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Hei Jeg skal (dessverre) selge min kjære 320D e46. Men det er noe småtterier jeg gjerne skulle ha fikset opp i før salget. Det vibrerer kraftig fra eksosanlegget når bilen går på tomgang. Bittelitt gasspådrag, og det er borte (ca 1000 rpm). Jeg har hatt bilen på BMW-verksted og de har funnet ut at flexirøret må byttes ut. Dette selges derimot kun som et helt sett med katalysator og full pakke. Koster 7500 originalt og 4500 uoriginalt. Dette høres svært unødvendig ut, i og med at det kun er flexirøret jeg egentlig trenger. De selger flexirør på Bilxtra for ca 200kr i forskjellige dimensjoner. Derfor kommer vi til slutt frem til spørsmålet mitt: Kan jeg bruke disse "universalrørene" på min BMW? Og hva er dimensjonen på dette røret til min modell? Er dette vanskelig å skifte selv? Må det sveises etc? Kan nevne at jeg har null peiling på mekking selv. Regner med at det er dette røret som er problemet, hvis verkstedet kan sine saker. Men er det mulig at vibreringen kan skyldes noe annet? Feks oppheng etc? Det kommer en og skal se på bilen i dag, så hadde vært veldig kjekt med kjappe svar
528iiiii Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?qui ... ery=79-121 Denne passer helt perfekt. Kappes inne ved sveisen, og sveises inn istedet for den ødelagte. Mål og merk nøye, før du kapper.... MEN, sjekk motorfestene dine også. De ryker ofte først. Når man så har kjørt en stund med disse ryker flexidelen på eksosen....
DonArildo Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Takk for raskt svar Jeg får prøve ut dette. Men mener du at om jeg sette på denne flexidelen, så vil ikke problemet forsvinne? Om motorfestene er gåene også, selvfølgelig. Når det blir sveising og kapping... Dette er vel kanskje ikke noe et merkeverksted vil gjøre? Bedre å finne en kompis som har litt peiling? Vil dette ta lang tid tror du? Jeg sier det igjen: Jeg har ikke snøring på dette i det hele tatt!
528iiiii Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Det er litt jobb, men ikke uoverkommelig. Men å gjøre det uten å kunne få bilen på løftebukk, hadde ikke jeg prøvd på... Veldig trangt å få løsnet røret ifra turboen og det virker enda trangere når du skal ha det på igjenn med nye muttere Hvis motorfestene dine er gåene vil det sannsynligvis "skrangle" enda mer med nytt flexirør..
DonArildo Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 Ok. Men er dette noe de vil gjøre på merkeverksted? Eller må jeg til en "hobbymekker"? Tør du å anslå timeforbruket på dette inngrepet?
528iiiii Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Ville tro en gjennomsnittelig mekaniker, med tilgang på utstyr klarer det på ca 3 timer. Kanskje fortere også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå