Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Alle sammen.

Jeg har en 520 97 mod E39 og plutselig så lyste varsel lampen i dashbordet. Det står i instruksjons boka at det er Kontrolleuchte für Automasishe Stabliitäts-Controll plus Traktion ASC+T ( jeg har trykket på den ASC knappen for å se om det da går av, men det gjør det ikke. Finnes det noen måter for å finne ut hvor problemet ligger eller må jeg inn til et BMW verssted????

På forhand tusen takk for hjelpen.

Vennlig hilsen

Johnny

Skrevet
Hei Alle sammen.

Jeg har en 520 97 mod E39 og plutselig så lyste varsel lampen i dashbordet. Det står i instruksjons boka at det er Kontrolleuchte für Automasishe Stabliitäts-Controll plus Traktion ASC+T ( jeg har trykket på den ASC knappen for å se om det da går av, men det gjør det ikke. Finnes det noen måter for å finne ut hvor problemet ligger eller må jeg inn til et BMW verssted????

På forhand tusen takk for hjelpen.

Vennlig hilsen

Johnny

mest sansynelig er det følger som har tatt kvelden..koster rundt kr 800, det er en stund siden jeg byttet dise men i dag skjedde noe etter dekkomleggingen. bilen sperrer turtallet og nekter å gasse på samme måtte som når det er glatt...

Skrevet

Hei Larz

Takker for ditt svar. Vet du hvor eventuelt hvor den vaieren ligger, slik at jeg kan sjekke???

Ved eventuelt verksted besøk for å feilsøke har du noen ide om hvor lang tid det tar før de finner feilen??

På forhand takk

Johnny

Skrevet

Om du ser på innsuget ditt, så er det det første gasspjeldet. Vaieren går fra gasspjeldet og til en "motor" med to eller tre ledninger ut av. Sjekk at ikke vaieren har "hoppet" av slissen på gasspjeldet.

Du må nok uansett inn for å ta en diagnose for å få slettet feilmeldingen, spørs om ASC lampa vil slutte å lyse uten å slette feilmeldingen.

Skrevet

Her ser du hvor asc enheten er og den røde streken er hvor vaieren er. Du ser veldig fort hvis denne har røket.

Du trenger ikke å fjerne feilmeldingen med diagnose og sletting av minne. Det trengte iallefall ikke jeg, lampa forsvant av seg selv når den var i orden.

f3aumxi9paslyrvp1gqg.jpg

Skrevet

Hei igjen Flua og Lars. Takker for kjempe god hjelp.

Ett spørsmål til deg Larz.

Jeg ser på bilde som du har at du har en rundt filter?? hva er det og gir det noe mer heste krefter??? Jeg syns min er litt "treg" har lyst til å få mer HK ut av den. Har du noen ideer??

Tusen takk

Johnny

Skrevet

Det er et "Power filter", det sies at det gir mer hk men det er ikke merkbart og det sies at det heller gjør mer skade en nytte iallefall på en så liten motor som en 2.0 liter. Jeg kan ta feil ang. det med at det gjør skade, er bare rykter jeg har hørt.

Skrevet

Halloen igjen.

Jeg fikk hjelp av Jæger.

Alt jeg betalte var 118,- Jippi Skulle jeg ha levert inn bilen til Jæger for at de skulle søke etter feilen så hadde dette blitt dyrt.

Larz du hadde rett, etter at jeg satte på den nye vaieren og koblet den på igjen så slukket lyset seg.

Tusen takk for hjelpen alle sammen

Ha en super helg

Skrevet

Powerfilter skader da vel ikke motoren mer enn ett vanlig innsatsfilter? Ved bytte av bare filteret vil du ikke merke mye, annet enn råere lyd fra sekseren! ;). Bytta filter kun for motorlyden jeg! ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...