Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til kommer det noen sterke vibrasjoner fra kardangen som begynner å bli værre.

Dette skjer kun hvis bilen står stille og jeg skal sette den i bevegelse, samtidig som jeg slurer på clutchen (ca 2000rpm på motor). Når jeg rygger så er det ti ganger værre, kardangen slår kraftig opp i tunellen.

Hvis jeg ikke slurer på veldig på clutchen/setter bilen kjapt i bevegelse så merker jeg ingenting.

På landeveg/vanlig kjøring, så virker alt ok, ingen vibrasjoner o.l.

Drar jeg skikkelig på og girer kjapt, så kan man høre at kardangen smeller i karosseriet.

Hva kan være gåent??

Skrevet
Snakker vi subframe failure her?

Nope, subframe ble utbedret og forsterket for 2 år siden, og ser ikke antydning til noe løs travers bak. Lyden/smellinga som jeg har nå kan ikke sammenlignes med når jeg hadde en subframe disaster

Skrevet

jeg tipper hardy selv. har litt problemer med dette selv, eller egentlig når jeg setter den i gir stillestående hører jeg ofte dunk, dunk svakt. men det er kanskje no utløsegreier i selve gearkassa?

vil også ha problem med vakking i mellomaksel hvis jeg kjører rolig typ 20-25 km i 2 giret, begynner den plutselig å dunke frem og tilbake - hørt at dette tyder på en slakk hardykobling da..

leste også på en tråd her at han fant ut at en bil hadde sub dis. ved å sette på brekket å prøve å kjøre litt. da kom det en skrapelyd bakfra - viste seg å være ene traversfeste som var løst/rusta opp. er dette et vanlig fenomen? virker litt rart at sånne ting skal skje så ofte med biler som er så dyre :P

Skrevet

Ja, mistenker Hardy eller foring til selve diffen, evt oppheng til kardang. Men har ikke fått sett under bilen ennå.

Utelukker som sagt subframe disaster da dette ble utbedret og forsterket for under 2 år siden.

Dette er nok et "vanlig" fenomen på oftest motorsterke E36 (M3 utelatt). I følge BMW selv, så var ikke dette et spørsmål om "hvis det skjer", men heller "når det skjer".

Har også sett dette på en 318i, så hvis bilen blir svinekjørt nok, så oppstår dette på bimmere med liten motor også ;)

Skrevet
Ja, mistenker Hardy eller foring til selve diffen, evt oppheng til kardang. Men har ikke fått sett under bilen ennå.

Utelukker som sagt subframe disaster da dette ble utbedret og forsterket for under 2 år siden.

Dette er nok et "vanlig" fenomen på oftest motorsterke E36 (M3 utelatt). I følge BMW selv, så var ikke dette et spørsmål om "hvis det skjer", men heller "når det skjer".

Har også sett dette på en 318i, så hvis bilen blir svinekjørt nok, så oppstår dette på bimmere med liten motor også ;)

såpass?? "når det skjer"

er en så dyr rep en selvfølge i følge de etterhvert?

kanskje jeg burde legge meg under en tur å sjekke dette :P

har egentlig ikke mistanke om det, men ingenting forundrer meg med bmwer :P

hvor mye kosta det deg å fikse det?

måtte du rett og slett sveise opp nye gjenger (og rundtom) i selve karosseriet? merkelig at akk sånne komponenter ikke er rustfritt gitt. samme med kanalene for også.

Skrevet

Takst på denne skaden var litt over 40.000,-.

Men jeg demonterte bakstilling, tank ++ selv, og fikk en karosserimann til å ta jobben på kveldstid. Betalte han 2500,- for sveisejobben. Han brukte de orginale "koppene" med gjenger, forsterket dette fra bagasjerom og under setet, før han sveiste fast forsterkningsplater som orginalt stod på M3.

Bytta samtidig foringer til traversen til Powerflex. Etterpå var det bare å montere alt sammen å ta 4-hjulskontroll så var alt tipp topp.

Skrevet

såpass ja... det var drøye greier..

da får jeg ta det rolig på gassen fremover.. vil ikke fremskynde en sånn prosess :P hehe, neida..

har bare aldri hørt om at noen har sliti med det da, så tar det som mange sier: på en av 10.000 biler så skjer det.

skal ikke være så dyrt å ha en bmw. det dyreste burde være å kjøpe den :P:P

Skrevet

har bare aldri hørt om at noen har sliti med det da, så tar det som mange sier: på en av 10.000 biler så skjer det.

Tull og tøys. De fleste vet ikke en gang at de har det, jeg hadde det på min E36, jeg merket det ikke før jeg hadde av bakstillingen og så sprekkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...