Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha fått lagt om til 2 nye dekk i dag fikk jeg problemer med ASC/DSC.(bilen er ombygd fra asc til dsc)

Bilen tror at den kjører på is..gassen lever sit egen liv, vil ikke opp i turtall. Når jeg slår av DSC funger allt som det skal..

Kan noen av abs følgere fått skade av muttertrekkern under selve dekk skifte.

Har noen her på forumet hatt lingnenede erfaring?

Må ta diagnose..men er ikke sikkert om feilen ville vises..

Dette problemet hadde jeg da jeg ombygde bilen fra 520i prefacelift til 530i facelift .

Ombyggingen skjedde i Danmark hos Schmiedmann Nordborg.

Da jeg skulle hente bilen var akurrat slikk jeg opplevde i dag.for 16mnd siden.

Jeg nekktet å kjøre av gårde med bilen, dem ordnet feilen og jg hentet bilen etter en uke. .men vet ikke sikkert hva dem gjorde..mener dem sa de måtte omprogramere abs styringen for å akseptere preface utgavn av cockpiten.

Siden har abs og asc lampa lyst på cockpitten.. men abs og antispinn har fungert som de skal.

Kan det ha oppstått noen form for reset?

Takker for konstruktive svar :)

Skrevet

Du får gi litt info om dekkdimensjon før og etter bytte. Har du byttet framme eller bak?

Har du sjekket at dekkdimensjonen er rett?

Kanskje det hjelper å nullstille feilkoder?

Og du nevner følere. Det kan hende ein av dei lager litt krøll for deg

Skrevet
  todleif skrev:
Du får gi litt info om dekkdimensjon før og etter bytte. Har du byttet framme eller bak?

Har du sjekket at dekkdimensjonen er rett?

Kanskje det hjelper å nullstille feilkoder?

Og du nevner følere. Det kan hende ein av dei lager litt krøll for deg

Byttet bak, de gamle dekka var 225 45 17 , byttet til 245 40 17

det skal ikke være mye forskjell..eller?

Skrevet

Tror nok svaret på problemet ditt ligger i dekkbyttet! Ta ett eksempel på at du har 195/65-15 (for enkelhetens del), så bytter du til 195/60-15 bak, men beholder 195/65-15 foran. Da vil antispinn fungere helt fint, intill du gasser litt ekstra. Komputeren tror du spinner fordi hjulene bak går fortere enn de foran, og kobler dermed inn.

Skrevet
  francez skrev:
Tror nok svaret på problemet ditt ligger i dekkbyttet! Ta ett eksempel på at du har 195/65-15 (for enkelhetens del), så bytter du til 195/60-15 bak, men beholder 195/65-15 foran. Da vil antispinn fungere helt fint, intill du gasser litt ekstra. Komputeren tror du spinner fordi hjulene bak går fortere enn de foran, og kobler dermed inn.

Det er stor forskjell på dekkomkrets foran-bak. Ja, " francez" feilen ligger i dekkbytte.

Jeg var sikker på at jeg hadde 225 45 17. skulle kjøpe bare to dekk , de to andre var nesten nye.

Jeg kjøpte 245 40 17, tenkte hvis jeg går opp i breda så skal profilen ned tilsvarende.

Det hadde vært riktig, men det viser seg at jeg hadde 225 50 17 og da blir forskjellen stor.

Så nå har jeg:

225 50 17 foran

245 40 17 bak.

Det blir stor forskjell.

Det er veldig synelig og ser heler ikke pent ut...

For en tabbe...

Da gjennstår å skaffe riktig dimensjon på dekka.

Takk for alle svar..

[size=150]Da er dekka til salgs: Er det noen som trenger to nye dekk på 245 40 17 HANKOOK VENTUS EVO S1

Kjøpte dem for kr 1200 stk. har kun kjørt 3 dager gutten til barnehagen og tilbake. altså kun 60 km.

Skrevet
  SideIn skrev:
min kommer orginalt med 225/45/17 foran og 245/40/17 bak, har no 235/45/17 bak funker fint.

ja , men du har ikke så stor differanse på rulleomkrets. her har jeg 225 50 17 mot 245 40 17 det ble ca 30 mm mindre diameter .

Jeg lånte fra bror 245 35 19 og da gikk fint .Så lenge de på drivakselen er større går fint. kan ikke være mindre bak, da tror asc at det spinner.

nå har jeg disse 245 40 foran mens 225 50 bak , feilen er borte,

Skrevet
  BMWindividual skrev:
Byttet bak med fordekk og feilen er borte.

Det er vist ok med større bak en foran.

da fikk jeg erfart det og..

Det glemte jeg å nevne for deg! Dette virker jo på motsatt vis (go figure! :lol: )

Men vil jo ikke anbefale deg å kjøre slik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...