Trollet_ Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 har søkt en del rundt, men fant ingen tråder der emnet var konkret besvart, trådene var også dårlig formulert så valgte rett og slett og lage en ny. har grøvlet et par kvelder under bilen og har omsider fått skiftet hjullageret høyre side bak på min e39 530dat 2000. da alt endelig var sammenskrudd og jeg skulle prøvekjøre slo abs'en inn i med en gang jeg berørte bremsepedalen etter og ha kjørt ka 300m og prøvd og bremse litt kom abs-lampa og asc-lyset på og abs'en ble deaktivert. leste at skit på tetteringen til hjullageret, eller at denne var blitt skjev kunne forårsake dette. Før jeg monterte nye hjullageret la jeg det med tetteringen ned mot garasjegulvet slik at det kom noen sandkorn imellom tetteringen og hjullageret fjerna alle sandkornene med neggelen (tror jeg) og monterte det sammen. et annet alternativ er at jeg også kan ha skadet omdreiningsføleren, så kommer det store spørsmålet; Må jeg av med hjul-lageret igjenn? håper på noen positive svar som varmer skjela
Bonden Skrevet Juni 21, 2010 Skrevet Juni 21, 2010 Hvis det er blitt noen som helst skade på abs ringen må vel lageret byttes igjen, hvis det nye lageret ikke sitter nære nok føler gir dette også lignende symtomer også hvis du har vært borti og skadet sensoren.
Trollet_ Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Skrevet Juni 21, 2010 får vel prøve og ta en titt på føleren først... håper bare jeg slipper og gjøre samme drittjobben enda en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå