Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å demonterer motor og gir fra en m3 delebil jeg har kjøpt, dette skal over i min 320coupe, er det noen som kan si akkurat hva jeg må flytte over av elektronikk? Må jeg f.eks flytte over sikkringsboksen i motor rommet? Vil ha svar av noen som er HELT sikker på hva jeg må flytte over:)

Skrevet

Du må flytte over:

- Motor med motorledningsnett og styreenhet/hjerne

- Så må du ta med EWSI/EWSII boksen + chip som sitter i nøkkel. (Dersom m3'n har startsperre)

Om ikke 320'n har startsperre og m3'n har det, så må du også koble opp mottaker boks + avleserring (den som leser nøkkel chip'n), og koble dette til motorstikket, så det får kontakt med hjernen.

Motorelnettet kobler du bare greit i fra med den runde skru kontakta i motorrom, samt strømkabelen til sikringsboksen, samt de 3 rele'ene der.

Du må legge opp én ledning fra motorstikket og inn i bilen til instrumentpanelet dersom du skal ha oljetemp måler som funker.

Skrevet

Skal se etter, men var hvertfall sann før jeg begynte å demontere att jeg måtte trykke på fjernkontrollen før jeg kunne starte bilen. Clifford står det på fjernkontrollen

Skrevet

Det er nok noe ettermontert.., og mest sannsynelig sitter det i bil elnettet.

Så det skal ikke ha stor betydning. Men bilen kan ha ewsI/ewsII likevel (orginal startsperre), se etter avleserring etc..

Ang lys i nøkkel.., sikker på at det ikke sitter chip inni den?

Har du delt den? (lyset kan tas ut.. men del resten av nøkkelen)

Skrevet
1993 modeller kom vel ikke med EWS? det kom vel ikke før i 1994-1995?

Begynner å lure på det, for kan ikke si jeg har funnet noe som tyder på att det er no startsperre på den bortsett fra det clifford opplegget da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...