HagenJR Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 BMW 735i 1984 mod og BMW 735i henger Bil Dette skal gjøres: Bygge om til manuell (done) 260 kasse sitter i. Få i m106 motor å få den godkjent Old school felger Mye karosseri arbeid (ongoing) Fjerne det lille som er av rust (ongoing) Lakkering, usikker på farge! Lys!-toning av ruter Senkesett El-ruter og takluke (ongoing) Ny eksos Service på el-setene Nytt understell Få skilt på bilen M-tech ratt Montere et ekstra batteri bak i bilen BBS front, noen som har? Orginal vinge (done) Pusse ned treverk og behandle det på nytt (ongoing) Henger Dette skal gjøres Kappe en bil i to (done) Fjerne alt av unødvendig vekt (done) Mye karosseri jobbing (ongoing) Montere svart skinn bakseter, dørtrekk og et mørkt gulvtrekk Bygge show anlegg Bygge kjøleboks i midt-armlene Lage hatthylle og trekk over hengeren som trekkes opp i "skai" Lakkere i bilens farge Old school felger Få den like lav som bilen Montere baklys og legge opp henger kontakt Koble opp batteri å lade-kabel fra bilen Få den godkjent Lage henger drag (ongoing) Orginal vinge (done) Eksos Kappe bort alle fester/kvasse kanter under hengeren Bærbar projektor på hatthylla og nedtrekbart lerret i bagasjeluka på bilen Sandblåse å lakkere skiver og caliper Pusse ned treverk og behandle det på nytt (ongoing) Noe som skal handles nytt: Nye lykter hele veien rundt Forskjermer Senkesett Alt av understells deler Orginale vinger (done) Nye emblem +endel små ting Historien om bilen! Har lenge siklet på E23, var plana med en 745 men en 735 var også bra nokk! Så bestemte meg for å dra å se på en i forrige uke. Bilen har vært direktørbil på Lillehammer hotell frem til 2005 (21år), komplett servicehefte fra "killi bil" frem til 2007, da var bilen gått 189 124km. Etter dette har den omtrent kun stått i garasje. Ble slik at jeg kjøpte den, automat kassa var dårlig, så den gikk kun i revers. Bilen virket egentlig veldig strøken, en liten rustflekk på takluka å i bagasjerommet og batterikassen da. Ellers så virket den veldig grei ut. Fikk bilen bilen på tralla å dro til hjemover og så gikk det galt!!!! Tralla begynte og vingle fra side til side, men klarte å få roet den ned ved å gi gass, men så begynte den å vingle noe jævlig, og en stor lastebil lå forran meg så jeg fikk ikke til å gi gass. Det eneste jeg kunne gjøre var og bremse men siden bremsa på hengeren ikke virket ble det værre og værre! Hengeren slapp, og bilen vi kjørte med slapp på alle 4 (Chevy Astro) hjulene på tralla havnet utenfor asfalt kanten, tralla løsnet fra Chevyen og E23 hoppet av tralla og gikk rundt! Taket berget heldigvis. Men Bakluke, bakskjermer, bakfanger, 4 dører, forskjermene, alle lyktene, frontfanger, sprekk og bulk i kanal, noen stag under, bremserør og bensin rør må skiftes/rettes på Så nå har jeg litt å henge fingrene i fremover. Plana var egentlig kun og skifte kasse, tempføler, sveise litt rust og div småting og hente ut skilta 1 juli. Men nå ser det ut til at det kommer til å ta litt lengere tid. Men satser på å få den til ganske raskt fortsatt. Delebilen kommer forhåpentligvis iløpet av neste uke, og til da håper jeg det meste er demontert! Utstyrsliste: No. Description 225 SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG 314 HEATED WINDSCREEN WASHER NOZZLES 350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM 400 SLIDING SUNROOF MANUAL 820 Nordland-Ausfuehrung 850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT 860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT Her kommer noen bilder av stuntet! Bilen landet heldigvis på hjula etter rundtveltet! Fikk seg en trøkk her Det eneste jeg så var at hjulene på E23 var oppe i lufta når jeg så i speilet, ellers så hadde jeg nok med å få kontroll på Chevyen Bilen ble stående igjen hos noen kjent folk i nerheten av der det skjedde siden tralla hadde fått seg en bra trøkk og hjulene på E23 peket utover på begge sidene, dere som har hatt en 7serie på ei biltralle vet kanskje at det ikke er mange mm. om med klaring Men nå har bilen kommet trygt hjem i verkstedet, og skal begynne å demontere litt i de dagene som kommer, plana er å få den kjørbar og ha skilt på den i midten av juli, så får jeg heller ta det små kosmetiske og lakk til vinteren. Jævlig surt at dette skjedde, men det er sånt som skjer.. Skulle vel egentlig ikke brukt denne tralla, men gjort er gjort! Her er noen bilder av slik den var Nokk knapper og holde styr på dette? Flere bilder kommer etterhvert...
e-30335i Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 fy faen så surt! om det er noe deler du kan bruke fra 88 modell 735 så er det bare å gi beskjed.. skal nesten gi deg de gratis siden jeg syntes synd på deg! detta var skikkelig kjipt=(
Rogern Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Kjedelige greier dette. Håper du finner masse godbiter på delebilen
635csi Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Aaaah, nå husker jeg hvor jeg har sett denne bilen før. Mener dette er samme bilen som stod på tunet til en kar jeg kjøpte en E30 delebil av på Ålvundeidet, utover mot Sunndalen, for en stund siden. Omgivelsene på de siste bildene der virker hvertfall kjent. Denne får du nok sammen igjen ja
Raggypants Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Skrekkopplevelse etter å ha kjøpt en strøken E23 Men nå blir det ihvertfall mye nytt på bilen! Lykke til, blir spennende å følge med på denne
HagenJR Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 fy faen så surt! om det er noe deler du kan bruke fra 88 modell 735 så er det bare å gi beskjed.. skal nesten gi deg de gratis siden jeg syntes synd på deg! detta var skikkelig kjipt=( Hvor holder du til da? Regner med det blir noe småtteri etterhvert, men har en delebil som jeg håper å finne mye bra på da
HagenJR Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Aaaah, nå husker jeg hvor jeg har sett denne bilen før. Mener dette er samme bilen som stod på tunet til en kar jeg kjøpte en E30 delebil av på Ålvundeidet, utover mot Sunndalen, for en stund siden. Omgivelsene på de siste bildene der virker hvertfall kjent.Denne får du nok sammen igjen ja Hentet bilen i Todalen i Surnadal. Han har hatt noen biler så det kan godt være at du kjøpte en delebil av han ja
HagenJR Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Skrekkopplevelse etter å ha kjøpt en strøken E23 Men nå blir det ihvertfall mye nytt på bilen! Lykke til, blir spennende å følge med på denne Skal bli strøken etterhvert ja, men blir vel ikke 100% før til neste sommer, skal få den kjørbar å få den på EU nå snart så blir den vel satt bort i vinter til opppussing Snakk om uflaks:P hehe, var ikke dette jeg håpet på nei, hadde gledet meg til å cruise rundt i en gammel strøken 7er og bare ordne litt småting på den menmen, skjedd er skjedd så må prøve å gjøre det beste ut av det Kjedelige greier dette. Håper du finner masse godbiter på delebilen karosseri messig så tror jeg at jeg finner det jeg trenger ja, bortsett fra for fanger, men tror jeg skal klare og rette min såppas at det ikke ser helt "sarva" ut og jeg kan ta meg noen turer med den på finværsdager i sommer
HagenJR Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 Fikk gjort noe småtteri idag før jobb. Tok av ene fremskjermen, tok av front fanger og grov rettet fronten Her er noen bilder. Flatpakket skjerm Skal vel egentlig være ganske vannrett dette ikke rart hjulene peker hver retning Sjekk hjulstillinga Fikk seg en bra trøkk i rundtveltet
bmwkizn Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Off. Så surt. Håper du får bilen hel og fin igjen da. det fortjener den. Ikke gi opp
e-30335i Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 fy faen så surt! om det er noe deler du kan bruke fra 88 modell 735 så er det bare å gi beskjed.. skal nesten gi deg de gratis siden jeg syntes synd på deg! detta var skikkelig kjipt=( Hvor holder du til da? Regner med det blir noe småtteri etterhvert, men har en delebil som jeg håper å finne mye bra på da hølder til i østfold.. hva av deler er det som kan være likt som du kan bruke da`? har ikke noe peil på disse 7era jeg..
Akmadden Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Mye av understell som gikk da Jøran? Men kos planer har du om å rett ut bakskjerman? sveis på spiker og da ut?
HagenJR Skrevet Juni 23, 2010 Forfatter Skrevet Juni 23, 2010 fy faen så surt! om det er noe deler du kan bruke fra 88 modell 735 så er det bare å gi beskjed.. skal nesten gi deg de gratis siden jeg syntes synd på deg! detta var skikkelig kjipt=( Hvor holder du til da? Regner med det blir noe småtteri etterhvert, men har en delebil som jeg håper å finne mye bra på da hølder til i østfold.. hva av deler er det som kan være likt som du kan bruke da`? har ikke noe peil på disse 7era jeg.. Åja, var en E32 du har ja, da er det vel lite som passer overens ja :/ Leste ikke ordentlig først jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå