Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikler litt på om jeg skal prøve å få den lik den Leikis hadde,

Har du bilder av denne? Har ikkje hørt om noe leikis E23 :P

Har desverre ikke noe flere bilder nei :/ Men den hadde E34 3,6 M5 motor, og leikis er en som jobber på Automote og bor i hemne han også :P

• 3 weeks later...
  • Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Blir det bil av dette her nå da?

Blir vel etterhvert :D Men det skal gjøres ordentlig så kommer vel til å ta litt tid ja, men tenkte meg inn på EU i september ivertfall :)

Skrevet

Noen bilder av donorbilen :D 745 som uten motor med skade i front!

bklbvm99cz2q9v70jwwx.jpg

vxfvet01y8f9c1f9m25g.jpg

9kdktjrg89qnimrfa7wv.jpg

a3rnxs3htnpxt6rh1yjo.jpg

n08a29wz7xxq2ur6l32b.jpg

Stag på 735 vs. 745 :P

6tbku5vfzgqbsavh3j3v.jpg

Men er ikke helt fornøyd med dette, ser ut til at det var mer enn bare stagene som har blitt skjeve :(

n7qgnv7cimt0amywn41x.jpg

Alt av løse deler skal av på 745'n, så blir det og mikse med deler, ta det som er best å ha på 735'n :)

Har tatt av alle 4 dørene, bagasjeluke, baklykter, panser, taklukmotor, alt av interiør bortsett fra det som er bers-farget,+++ :P

Så nå er det å finne delene som er best å evt sveise rust og ordne det som er dårlig :) Det meste av understell blir vel nytt etterhvert!

Gearkasse på 735', er så og si ute. Så nå venter jeg på pedaler så jeg får inn 265 manuellkasse, blir det for lang venting prøver jeg vel med en automatkasse :D Det meste av trelister er pusset ned og klar til å få seg en ny makeover :P

Gjenstår fortsatt endel oppretting og sveising, men begynner å ligne på noe nå ;)

Litt retting, gjenstår fortsatt mye små bulker!!

Før!

rurrnnntx070wb8u8eb2.jpg

Etter!

6jw7o2rxt1catwqgmemt.jpg

Rust i bakkant av takluka!

yqcyt6ke29yzo9c06fca.jpg

Et skrytebilde helt på slutten :D men noen som vet hva den ene tingen jeg mangler er?

3xbz8z3urt6qpvywv3d5.jpg

Skrevet
Morro å se at 745'en faktisk blir brukt til noe og ikke bare dumpa :wink:

stå på!

Det som kan brukes skal brukes/lagres :D Er ikke så altformye deler av disse rundt om lenger :P

Skrevet
hjelpesnekka di var hvertfall bøyd! hehe

yes, men om det gikk utover mere har jeg ikke sett etter om enda :P

• 3 weeks later...
Skrevet

Skjer da noe småtteri her også, driver og retter småbulker og demonterer alt på delebilen :)

Kassen er også tatt ut, så nå venter jeg bare på det som trengs for ombygging til manuell :)

Fin og blank i motorrommet :D

jx9ozyxz5nnptmdel6bq.jpg

1lzbc799vmovfqekfra8.jpg

Er ikke mye igjen av denne nå :D

sjrv16uzl09i67jk6ydd.jpg

Har en lekasje i bakkant av motoren som jeg ikke er hel sikker på hvor den er, men skal gjøre rent imorgen å starte den opp og finne det ut :)

hczzrc30rv723b0zxyqz.jpg

Skrevet

Da skal jeg ivei og hente meg en delebil til iløpet av noen dager :P så håper det jeg trenger er bra på denne :D det er en mørk grønn 735 uten motor og gir :)

Skrevet

Den nye delebilen har ikke blitt hentet enda, men blir vel snart :)

Her er den gamle ferdig ribbet :) Noen som trenger E23 deler så si ifra har det meste bortsett fra motor og drivverk :)

pp6nyy8njdd3qnki6coy.jpg

Svinghjul har jeg funnet, så håper det blir sendt snart, så jeg kan sett i manuell kassen jeg har liggende :)

Skrevet
Da skal jeg ivei og hente meg en delebil til iløpet av noen dager :P så håper det jeg trenger er bra på denne :D det er en mørk grønn 735 uten motor og gir :)

Få tak i en henger som er litt mer stabil nå da :D

Lykket til... Gleder meg til resultatet.

Skrevet

Få tak i en henger som er litt mer stabil nå da :D

Lykket til... Gleder meg til resultatet.

Blir nok til at vi kjører kranbil nå :D

Fått skrudd av delene jeg skal ha da?

Er ivertfall skrudd ifra bilen, mangler bare å skru ut skruvene på stikkakslingene :P men det er gjort på noen få sekund me trekker :D bare si ifra en dag jeg skal levvere det du :)

du skulle aldri hatt lov til å ha en e23, pusse VEKK tre-lister og bygge om en 7-serie til manuell konebil-kjepp?!

galskap fra ende til annen.. det er ingen lett e30 det er snakk om, det er gjennomført luksuscruiser.

Hehe, dine ord :P Blir nok ikke at jeg kvitter meg med treet nei :P men skal pusse det ned og få oljet det, slik at det blir en ny glød av de, begynner å bli slitt på nesten 30 år :D

Grunnen til at jeg velger å ha manuell er at BMW aldri har vært noe flinke til å lage automat kasser, og at det var vanskelig å finne en 4trinnskasse som var lik den jeg hadde, tenkte først på automat, men fant ingen, så da ble det manuell siden det var enklere å finne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...