Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg byttet olje for en uke sidden med noe billigt drit olje fy fy meg .

Bilen tikker som fy bmw 523 e 39 modell .

tenkte og kjøpe CASTROL MAGNATEC 5W-40 C3 ? dette er en dyr olje , men er den bra nok ?

mi90q06o2d9xgiz21leq.jpg

CD CARDIC 5W/40 SYNTETISK MOTOROLJE anbefales ikke denne brukte jeg på min bmw 523 tikker som faen :evil:

efv8pzela2ux61mz1q0u.jpg

Skrevet

Magnatec er ikke en longlife olje, og derfor ikke godkjent av BMW. Men du kan sikkert bruke den uten problemer for det, hvis du bytter olje oftere enn serviceindikatoren tilsier. Jeg har kjørt Xedosen min på Magnatec i årevis, og den er bra på å forebygge og fjerne avleiringer. Jeg kjører 15k på hvert skift, og har ingen tikking i ventilløfterne. Hydrauliske på den også.

Hvis du vil ha Castrol Longlife, går du for Edge eller SLX Professional. Prisforskjellen mellom SLX og Magnatec er ikke stor, GS Bildeler har kampanje på SLX Professional nå.

Link: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9015138&contentId=7028379

Skrevet

Kjører slx på 523'en min og den magnatecen på v50'n og ktm525.Begge kan anbefales er spesielt fornøyd med slx'n da oljen holder seg ren og har vanvittig lavt oljeforbruk.KTM'en gikk som en klokke og tror det har med god olje å gjøre. Hadde en 320cab e36 som brukte mye mer, den gikk på mobil. Nå er det selfølgelig mye som spiller inn når man sammenligner, men kommer alltid til å bruke castrol på mine BMW'er og er helt sikker på at castrol sine produkter passer bedre bmw's maskiner selv om mobil og castrol tapper fra samme kran.

Skrevet

Hvorfor er ikke Castrol sin magnatec godkjent av BMW?? Var den pluss to til som kom opp på lista da jeg sjekka. Magnatec er nr.2 på lista, der den siste var "god", Magnatec var "bedre" og den siste var "best".

Byttet selv til Magnatec 5W-40 denne uka, å er som trådstarter STORFORNØYD!! Koster ca 100.- litern, tikking kom vekk og motor sviver myyye penere :)

EDIT: Alle oljene som var nevnt er Castrol sine, bare tre forskjellige typer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...