teexeln Skrevet Juni 24, 2010 Skrevet Juni 24, 2010 VANOS (BANK1) MEKHANICAL JAMMING Fikk sletta den å startet den å lot den gå noen minutter for så å ta ny diagnose å da var den borte, men hva betyr det? noen eksakt sensor eller?
SideIn Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 Dette betyr at Vanos er mekanisk låst, DME registrer ikke endring i kamvinkel. Det kan bety at den er låst(skjært) eller at o.ringene/teflonringene er blitt harde slik at de lekker, i ditt tilfrllr mye olje slik at stempelene ikke kan bevege seg. magnet ventilen til vanos kan også være kaputt eller tett. Slenger med noen linker ang dette topic http://en.allexperts.com/q/BMW-Repair-8 ... -212-1.htm viewtopic.php?f=1&t=55989 http://www.beisansystems.com/faq.html hvordan går motoren? et tips ang defekt kamsensor. etter en reperasjon så glemte jeg å koble til kamsensor på insugskam, da var den ikke særlig i form, harket å hostet, kvelte den med hart gasspådrag, måtte ha høyt turtall for å ta i gang.
teexeln Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 Motoren går helt fint, ingen rykking å napping.. eneste er når den går på tomgang så vibrerer den en anelse mer en tidligere, veldig lite å man klarer ikke å høre det eller merke det på turteller, kun vibrasjon. Kammføler og veivføler er byttet. Går det an å teste solenoiden til vanos på noen måte? Hva mener du med mye olje i mitt tillfelle?. En annen ting er at når bilen har stått over natten å jeg skal peile oljen, så er det olje ca 10cm over max, hvis jeg da tørker av og peiler på nytt så er nivået på maks som er rett. har byttet hele veivhusventilasjonen og grundig gjort rent peilerøret. Kan dette ha noen sammenheng?
SideIn Skrevet Juni 25, 2010 Skrevet Juni 25, 2010 når o-ringene/teflonringene blir morkne/harde som plastikk, ikke gummiaktige så klarer de ikke å tette da vil de lekke så mye olje at det ikke blir nok trykk til at stempelet ikke beveger seg, derfor ingen kamvinkelregistrering i DME. denne oljen lekker inn i motoren å renner ned langs reg-kjedet, ufarlig. det jeg skriver om her tar ugangspunkt i at det er feil i vanos eller mekanisk låst, det er ikke sikkert at det er problemet. hvis du leser om vanos prob i linken viewtopic.php?f=1&t=55989 så får du en forståelse av symptomene ved denne feilen. det at motoren rister kan være at den ikke sviver på alle sylindrene. hvilken type motor er dette hvor langt er den gått årsmodel?
teexeln Skrevet Juni 25, 2010 Forfatter Skrevet Juni 25, 2010 Det er en 97 mod. 520ia. altså m52b20motor,singel vanos, gått 209000km. Næi den rister ikke så mye som om den går kun på 5 syl. den går helt fint, kun det at den vibrerer bittelit (langt fra som om en syl. har falt ut) på tomgang, å så virker det som den bruker en anelse mer drivstoff, dette føler jeg kom veldig plutselig å kom egentlig etter jeg bytta pluggene og luftfilteret. Får man kjøpt reppsett til vanos på koed eller gs? men er vel umulig å bytte uten spesialverktøy.
SideIn Skrevet Juni 26, 2010 Skrevet Juni 26, 2010 siden dette startet etter at du bytttet pluggene bør du ta ut pluggene å se om de har samme farge det kan være feil på en av pluggene. sjekk linkene. Beisan selger repset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå