Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vei hjem fra jobb i dag merket jeg at farten begynte å minke litt selv om jeg holdt foten stille på gasspedalen. Turtallet gikk vel også ned. Trykte litt mer ned pedalen uten særlig respons. Trykte litt ut og inn pedalen og fikk respons til slutt, men det samme skjedde flere ganger. Fikk kjørt 400-500 meter før jeg kjørte til side i en busslomme.

Motoren gikk da veldig ruskete og måtte trykke på gassen på tomgang for at den ikke skulle dø. Prøvde å slå av og på motoren noen ganger men samme problemet, døde også ut en gang selv om jeg hadde pedalen på gassen.

Men litt senere virket det igjen, og jeg kunne kjøre hjem.

Trenger altså hjelp til å finne ut av hva dette kan være. Litt vanskelig for meg å filme dette da det bare har skjedd en gang, men har merket lignende tendenser en gang før, men ikke på langt nær like ille. Skjønner at det er vanskelig å komme med forslag med så lite informasjon, men prøv likevel, eller kom med forslag til hva jeg kan teste.

Skrevet

Dette er veldig mye forskjellig som kan være problemer og feil her. Å feilsøke alt dette vil være kostbart og ta irriterende lang tid. Det jeg anbefaler deg er rett og slett diagnosetest. Så ser du med en gang om det er problem med sensorer eller annet elektronikk.. Alt av feilkoder vil komme frem.

Skrevet

kan være alt fra lamdasonde te tomgangsregulator. Ta diagnose mye enklere. Er hellig overbevist at ismotorene ikkje er laget for og ligge under 6000 rpm

Skrevet

Ja skal ordne diagnose. Hvor mye tar merkeverksted betalt for dette? Kjenner en som har diagnoseutstyr men han er vekke for øyeblikket.

Og hva mener du, Till, med at motorene ikke skal ligge under 6000 rpm? :P

Skrevet

Mener at så og si alle is-motorene går dårlig på lavt turtall. Løsning er da høyt turtall. Tror merkeverksted ska ha blod svette og tårer

  • 3 months later...
Skrevet

Tar å bumper denne jeg. Har ikke gjort noe særlig siden sist, men problemet har blitt verre.

Litt ekstra info er at jeg som regel bare kan vente 10 min, så starte bilen igjen og da funker alt som det skal.

Skrevet

"Husker" bilen tidligere feil slik at det kommer opp på diagnosetest, eller må feilen finne sted akkurat mens man tester? Litt vanskelig å finne feil med diagnose når det skjer så sjelden.

Skrevet

Feilkodene blir lagret i ECU eller motorstyringa, så man kan hente ut koder uansett.

Menneh jeg har samma problemt , dauver ut når jeg kjører . ruskete på tomgang å kommer seg sånn plutselig. fikk kjørt en diagnose test for 30 min siden å fikk fram kodene . FF <- ( veit ikke om det har noe å si ) men så kom det to tall 46 og 29 ( 46 = oxy Sensor\ 29= air mass sensor..i følge boka som fulgte med diagnose verktøyet.

Dette skjer da SPESIELT når det er vått ute :S

menneh noen som veit om oxy sensor står for tomgansregulator ?

Dette er en M42b18is motor.

Skrevet

Hadd lignendes problemer på min æ og.Starta den når den va varm så va den ruskat på tomgang og spærra når æ kjørt,men fikk dratt den opp på turtall så forsvant det.Hadde min inne men de skifta lambda og en del andre ting,men vart ikke bedre,skifta llm så vart den normal igjen,så prøv med llm først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...