Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat bytta motor fra en 320 86 mod, til 325 86 mod.

Har bytta hjerne, coil og montert alle ledinger som var på motor, men det er ikke noe gnist på plugger. Har lest at det kan være en av følerne ved svinghjulet så jeg har prøvd og bytte om på de to, sjekke at det ikke er brudd i kablene (Jeg er 90% sikker på at det ikke er det), men fortsatt ikke no gnist i pluggene. Til og begynne med målte jeg 12V mellom pluss og minus på coilen, men det ble plutselig borte etter at jeg hadde byttet om på de to følerne.

Er det noen som har peiling på hva det kan være?

Noen ledninger jeg mangler?

Hvor sitter sikring og rele for dette?

Skrevet

86modell, da har du vell fordeler på kammen? Da tror jeg du har egen tenningsmodul, eller så styres tenninga av motorhjernen. Generelt sett på injection motor så har du ikke strøm på coil før du kjinner, dvs du har 12v mellom pluss og jord men ikke mellom pluss og minus på coilen. Jordinga til coilen styres av hjernen. Når du kjinner motoren skal veivsensoren merke at motoren går rundt og hvor øvre dødpunkt er og gi signal til hjernen som da gir strøm til bensinpumpa og til coilen.

Sjekk om bensinpumpa går, om hverken den går eller du har gnist så vil jeg tro det er noe med veivsensor. Den sitter vanligvis i girkassa inn på svinghjulet som du sier, men er også en sensor på reimhjulet foran på motoren som mange tror er svinghjulet. Denne sensoren er kun for diagnosebruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...