Waltzer Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 I dag kjøpte jeg min første BMW en 1993 525 tds automat stasjonsvogn. Det er noen feil på den som jeg hadde tenkt å utbedre, men siden jeg ikke er veldig kjent med disse bilene så tenkte jeg å be om noen råd. 1: Jeg får ikke åpnet bagasjen på stasjonsvogna, Det føles nesten ikke som om håndtaket har noe motstand i det hele tatt. Bruker dette å være så enkelt som å bare feste en wire eller er det noe mer morsomt inni der? 2: Speedometeret fungerer ikke. Jeg har hørt noe om at en del bmw'er har elektronisk overføring fra hjulet til speedometeret, er dette tilfelle på min bil eller er det wire hele veien og på hvilket hjul er måleren og hvor vanskelig er dette å reparere? 3: Har et varselslys som viser noe som likner på en dyse med noen dråper som spruter ut av den. Er dette at det er luft i diselsystemet og at motoren må luftes? Den lyser omtrent 80% av tiden og bilen er også noen ganger litt tungstartet. Alle svar vil bli satt pris på!
AVT Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 3: sjekk ut denne tråden, kanskje den er til hjelp! http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 5b0d42c5be
VegarVS Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 1: trykknappen på luka kan bare byttes og koster ikke noe mere en ca 300,- hos bmw. delenr 51248108305
Simpel Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 2: viewtopic.php?f=1&t=153113&hilit=speedometer+e34 eller en av disse search.php?keywords=speedometer+hje34&terms=all&author=&fid[]=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k kan muligens hjelpe med speedometer. Gratulerer med BMW!
nightmare Skrevet Juni 29, 2010 Skrevet Juni 29, 2010 Velkommen til bimmers Waltzer. 2 er nok bare dårlig kontakt oppå diffen bak. er elektronisk på bmw etter 90 tallet vettu
Waltzer Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 Den den kontakten som sitter på diffen bak (altså den delen som går inn i diffen), den er brukket på ene siden så kontakten sitter ikke sikkelig fast. Er det vrient å bytte denne? Og takk for svarene så langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå