anderse36 Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 kanalene er ok, de har blitt litt sveisa og fiksa osv. men ser at de stolpene som går under bensintangen, dvs festene til disse har rusta *4. ganske stygt også. ikke si at de er det eneste som holder 60 ltr + tankvekt oppe der? den sitter skrudd fast også? er det sånn godkjent rust eller burde nye fester sveises opp der? vil også bare spørre om hva knirking "fra bakdøra" kan komme av. veit jo at det ikke er selve bakdøra, men vil tippe på at det kanskje kan ha med den foringen som er bak/ fremre som er boltet et fremoverstag i karosseriet nesten rett under bakdøra? er jeg helt på jordet da eller? siden knirkinga kommer "fra døra" bak.. dette er ikke no særlig ved pådrag, kun ved rykk og napp, og i alle dumper. max irr å høre på disse ville jeg tippa på: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/5335.jpg
Breitling Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Bensintank er kun holdt oppe med disse 4 "stagene" ja. Den knirkinga du beskriver kan tyde på defekt Svingarmsforing ja (er bakre bærearm som er festet i forkant av hjulbuen). Den vil lage lyd ved humper, ujevn vei osv slik du beskriver. Et verksted regner med ca 2 timer på å bytte begge foringene
anderse36 Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 Bensintank er kun holdt oppe med disse 4 "stagene" ja.Den knirkinga du beskriver kan tyde på defekt Svingarmsforing ja (er bakre bærearm som er festet i forkant av hjulbuen). Den vil lage lyd ved humper, ujevn vei osv slik du beskriver. Et verksted regner med ca 2 timer på å bytte begge foringene da kjøper jeg bare powerlfex, for da er det vel" bare å brenne av den gamle og tre på den nye"? i stedenfor press.. men jeg regner jo med at de festene nesten er laget for å ruste da? siden bilen er fra 97 og det er skjeldent du hører at så "unge" biler mister bensintanken i asvalten så de burde tåle myyyyyeee rust før de løsner hvis de er laget så dårlig fra fabrikk tenker jeg på.
Breitling Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Ja, kjøp powerflex, det blir både enklere og bedre Jeg monterte GS Performance sine foringer, men de er litt for stive for vanlig gatebruk, så bilen overstyrer mye. Jeg skal bytte dem ut med powerflex. Jeg hadde nede bensintanken for rundt 2 år siden, og var litt rust på de festene på min bil også. Den er tross alt 18 år gammel, så noe annet hadde forundra meg Jeg sandblåste festene, smurte på rustmelk før jeg sprøyta tectyl over. Ikke antydning til rust pr dags dato
anderse36 Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 kanskje jeg burde det da.. kan vel bare legge noe under tanken eller ta av et og et stag. så slipper jeg å tenke på å ta ned tanken og dra av slanger osv osv osv... problemet er nå at sveisefestene som holder stagene også er rusty musty lite keen på sveising der.
Breitling Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 For å få sandblåst skikkelig må hele tanken ned, vanskelig å komme til når tanken er oppe. Du må av med bakre del av eksos, ned med mellomaksling og varmeskold. Så er det bare å senke tanken ned, å koble av ledningene til bensinpumpe, koble av bensinrør. Du får også kjøpt de bakre innfestningene til disse stagene, som du kan sveise på plass. nr 2 på dette bildet. Skal du sveise baki der, så SKAL TANKEN NED....fy fy å blande bensin og sterk varme
anderse36 Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 jepp, thats a no brainer.. får vel bare se på det etterhvert.. regner ikke med at sånnt bare detter ned, men skal heise den opp hos en bekjent snart.. Lurer også på hva dunkelyd fra baken på bilen kommer av noen få ganger når jeg girer. stort sett i 10-15 km/t hvis jeg girer opp og ned fra 1 - 2 så hører jeg en svak dunk, dunk. er d hardy eller må jeg begynne å sjekke etter sprekker i traversfeste allerede? for da blir det jo plutselig mer logisk å gidde å fjerne bensitanken også
Recommended Posts