Holtermann Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 Hei Var på tur over fjellet da temp. måleren plutselig føyk til værs. Heldigvis bare 2 mil hjem til døra så jeg fikk kjørt bilen hjem etter 4 stop med påfylling av vann og nedkjøling av motor. Tingen er det at jeg skiftet top pakning og overhalte toppen for ca 1. år siden. Så i dag startet jeg feilsøkingen, skiftet termostat og fylte på med kjølevæske. Var ikke lenge bilen gikk før det "rant" kjølevæske ut rett over bremsekraft forsterkeren (se bilde.) Det store spørsmålet er jo selvsagt hva dette er, ser det har noe med varmeaparat/register å gjøre. Skulle til å ta av dekselet på toppen der men satt for godt fast til at jeg hadde lyst til å dra noe mer. Noen som har noe info, navn, diy, etc ? Skal også nevnes at jeg ikke hadde varme i varmeaparatet etter dette skjedde. Tips motaes med stor takk. 1992 525i E34 Touring
Muztang289 Skrevet Juni 30, 2010 Skrevet Juni 30, 2010 Etter hva jeg fant av bilder.. Tror jeg at det kan være vannventilen din som er gåen/slange som er sprukket eller noe, om det startet plutselig å koke/lekke vann.. Denne vannventilen har jeg hørt av Alf Lie at er ganske så vanlig problem i E32'ene hvertfall ( har samme problem selv med full varme hele tiden ). Alf Lie anbefalte meg å kjøpe et rep-sett til den for ca 1000,- fremfor å kjøpe ny til 4-5 tusen ( på min bil ). Siden E34 og E32 er ganske så like biler, så vil jeg si jeg er ganske så sikker på at det er vannventilen det er snakk om.
Holtermann Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 Er ikke sikker på om dette er den opprinlige syderen men frykter at den tok kvelden under kokingen, dampa egentlig ganske bra fra den når det skjedde. Vurderer å ta en komp test da jeg trykter at det kan være sprekk i topp eller top paknig. Men vil jeg bli noe klokere av en slik test ? Noen måte å finne ut om toppen/pakningen er hel uten å måtte starte motor ?
nightmare Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 vann i olja. eller olje i vannet.. //(veldig hvit eksos røyk)? er jo ikke farlig å starte motoren litt. bare ikke la den bli varm. men sjekk olja og vannet først.. ser fort om det er no blanding der.
OLEZZ Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Jeg hadde samme problem, da var det den sirkulasjonspumpa til varmeapparatet som sprakk. Den sitter der du har ringa rundt. Det dekselet der skal det bare være å dra av. Enkel å bytte, og du ser den under dekselet der.
Azeton Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Vifte hakk nr 1 og tenninga på.. så skal den sirkulere. sjekk om det lekker da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå