Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyden begynte som en liten slags skrape/gnisse lyd, og har siden det begynte å gnisse bare blitt værre og værre.

Nå er det ordentlig skraping/gnissing/uling/piping, og jeg aner ikke hvor det kommer fra annet enn at det er bakfra.

Jeg har byttet diff og et hjullager som var såvidt litt slarkete, jeg har sjekket at bremsene eller håndbrekket ikke henger på.

Lyden avtar og høres ikke noe særlig når jeg gir på, men når jeg slipper gassen igjen å den blir hengende på gir så uler det like herlig.

Lyden er ikke konstant men er der bare litt og litt på en hjulrotasjon, så i gangfart gnisser og piper det noe helt jæ***, og jo mer jeg øker farten, jo raskere blir lyden.

Har noen en ide om hva det her kan være ?

Skrevet

Ingen lyd når bilen står stille, heller ingen lyd når jeg setter den på bukker og lar den gå.

Diffen har jeg bytta, fortsatt like ille om ikke værre etter jeg har kjørt litt til nå =/

Skrevet

Ingenting som gnisser i hverandre bak der da? Eksempelvis felgen i fjærbeinet/demperen. Eller bremseskjoldet mot skiva eller en klassiker med grus rundt bremseskjoldet? Bare noen forslag. Vet at grus har plaget mæ tidligere, men husker ikke lyden det lagde...

Skrevet

Jeg har hatt av bremseskivene så er ikke stein bak de.

Det er mulig dekkene tar litt borti kanten på fjærbeina bak, men det er bare ved mye fjæring som fartsdumper osv, ikke når jeg kjører på "vanlig" vei.

Jeg har ikke prøvd med andre hjul igrunn, det er jo verdt er forsøk, lyden er blitt veldig høy og sjenerende :o

Skrevet

sjekk mellom diffen og mellom aksling.. hadde selv en rar lyd der.. viste seg å være foringer som var gåen. slik at hele bak stillinga var litt "virdd". mellom aksling var da borti selve traversen øverst... bare et forslag

Skrevet

Hvilke foringer var gåene da ?

Traversforingene eller foringen på diffen ?

Kan det være hardykoblingen eller opplagringen på mellomakselen ?

Skrevet

Da var jeg ute å kikka litt i går kveld, og høvdingen kom med det forslaget at et drivledd var gåent.

Fikk noen til å henge ut vinduene for å høre på hvilken side det var værst, høyre bak, og tok av drivakselen på den sida.

Ganske riktig, det ene leddet gikk tregt og "kilte" seg noen ganger.

Tok opp mansjetten å fylte i litt fett, da forsvant lyden i ca 5 min før den kom tilbake, men ikke like ille som før.

Konstaterer med dette gåent drivledd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...