Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kjører pr. idag uten servo olje i beholderen, da med en gang jeg fyller oppi det, så hyler og skiker servoen som en katte som skulle ha blitt pinet til døde.. Rett og slett helt jævlig lyd!

Lyden er der hele tiden, men er veldig mye svakere når ikke servopumpa ikke jobber, men med en gang man snur på rattet da er helvette igang..

Det lekker ut servo olje et sted i servo systemet, men jeg vet ikke helt hvor det er.. Men hovedproblemet nå er det at den hyler å skriker, kan det være at den holder på/har tatt kvelden?

Har hørt rykter om at servosystem også skal luftes ( på måte med kjølesystemet ) ved å vri så og så mange ganger til en side, forså frem og tilbake..

Noen som har vært borti det samme? Skrik ut! All tilbakemelding er bra :-)

Skrevet

Det hørtes ikke veldig bra ut å kjøre uten olje på hvertfall, da kan du regne med at pumpa er føkka. Å lufte systemet er ikke hokus pokus, er bare å fylle til maksmerket og starte og svinge fram og tilbake og etterfylle til olja er på maksmerket selv etter du har svingt fra lock til lock flere ganger. Vær også obs på at olja ofte blir fyllt med masse små luftbobler i denne prosessen og at nivået kanskje er litt lavere etter boblene har forsvunnet.

Skrevet

Hm..

Stemmer det med luftbobler ja.. Men problemet er at olja renner ut et eller annet sted, og jeg vet ikke hvor.. =/

Ene polakken på jobben sa pumpa kan være gåen, og at en simring inni den er gått, så det renner ut derfra..

Fylte opp med olje idag.. Den bråker mye mindre pr. idag etter å ha vært kjørt uten olje, og den er tight og fin i styringa også.. Det jeg er redd for når jeg kjører, er om jeg sitter med en hånd på rattet og servoen skulle slutte.. Da er det fort 1 tonn bil bare på forhjulene..

Skrevet

Sjekket litt priser rundt nå.. Alt ifra 2.500 til 10.000 i priser på bare servopumpa..!

Skal høre med polakken på jobben imårra, kanskje han får noe billigre ifra polen..

Men, noen som vet om dette er et tegn på at den er død slik at jeg slipper å "kaste bort " penga på å kjøpe en ny en..?

Skrevet

vell, start med å få lokalisert lekasjen. og utbedre lekasjen er et must. servopumpa kan også "skjere" seg. og som du sier. da blir det en fæl lyd, til den gir opp-.. forhåpentligvis så har du ikke kjørt for mye uten olje. så da går det vell bra.

tett lekasjen.

fyll på

sving framm og tilbake mange ganger

fyll på, og gjenta svinginga. til det ikke kommer mere luft.

da skal servon vere stille. ikke finn på å kjøre uten olje!

Skrevet

Hei.

Har kjørt uten olje en mnd's tid hvertfall.. Tungt som faen.. Men jeg startet å kjøre med olje igjen, selvom den bruker mye.. Kjøpte idag 3 liter med olje på biltema.. Hehe..

Ringte til huggern, får ny pumpe ( brukt ) til 1500 kr inkl. frakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...