LinkE34 Skrevet Juni 30, 2010 Share Skrevet Juni 30, 2010 lurte på om hvor mye hk en får med kvass kam, og stivere ventil fjerer som åpner 7mm og andre ventiler og div annet? vet ikkje helt hva man kan gjøre for og få litt ekstra hk uten turbo.. noen som har gjort dette før eller vet noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Juni 30, 2010 Share Skrevet Juni 30, 2010 Om du er desp etter å akuratt trimme den motoren, kan vel Chip, KN filter, kvassere kam og ikke minst nytt eksos sportsanlegg ifra motor og helt ut.. Men ville heller satt i M50B25 motoren, da denne er prikk lik som M50B20 motoren (?) Billigre blir det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Juni 30, 2010 Share Skrevet Juni 30, 2010 Er som Muztang sier billigere å bytte motor vanligvis, men om du vil trimme er jo det morro. Du trenger ikke kvassere ventilfjærer med en gang du bytter til kvass kam, er vell ikke dobble ventilfjærer på 2literen, men de takler nok løftet til en nye kammer. Problemet kommer oftere med turtall, om du i tillegg chipper bilen vil nok turtallsperra flyttes og det KAN bli bruk for hissigere fjærer. Andre ting du kan gjøre bortsett fra chip/datasprut, kammer og eksos er å høvle toppen for å øke kompresjonen, samt å bytte/bygge nytt innsug. Prøv også å led kaldluft inn fra fronten rett mot filter/inntak. NOS kan du jo montere. Porte toppen kan du gjør. Evt bytte til 2,5liters topp som har 3mm større ventiler. Er mye man kan gjøre, men vanligvis blir folk stoppet av kostnadene kontra turbo og eller større motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2010 Er som Muztang sier billigere å bytte motor vanligvis, men om du vil trimme er jo det morro. Du trenger ikke kvassere ventilfjærer med en gang du bytter til kvass kam, er vell ikke dobble ventilfjærer på 2literen, men de takler nok løftet til en nye kammer. Problemet kommer oftere med turtall, om du i tillegg chipper bilen vil nok turtallsperra flyttes og det KAN bli bruk for hissigere fjærer.Andre ting du kan gjøre bortsett fra chip/datasprut, kammer og eksos er å høvle toppen for å øke kompresjonen, samt å bytte/bygge nytt innsug. Prøv også å led kaldluft inn fra fronten rett mot filter/inntak. NOS kan du jo montere. Porte toppen kan du gjør. Evt bytte til 2,5liters topp som har 3mm større ventiler. Er mye man kan gjøre, men vanligvis blir folk stoppet av kostnadene kontra turbo og eller større motor. passer toppen fra 2.5literen rett på 2literen? eg har lyst på 2.5literen men vil prøve og trimme litt, få litt lærdom er det noen nettsider eg kan bestille kvassere kam og div? nos hadde eg på 940turboen eg hadde, det var artig, men det blir litt fake syns eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Og hoppe fra 940 turbo og over på en 520i blir jo som og skyte seg selv i beinet med hagle. Jeg mener, du merker før og etter følelsen godt på en negativ måte. Men en 520i er liksom ikke noe og satse på, ikke engang for og lære, for det du lærer av det er at det er dyyyrt og tidkrevende og jævlig kjedelig og se den gamle golfen dra fra deg i lyskrysset etterpå. Få tak i noe turbostæsj i såfall, da kan du blåse litt liv i 520 motoren, og blåse den til skogs med de erfaringer du får av det, og da er veien straks kortere til en 2,5 motor, og du sitter fremdeles med en haug av trim som passer over på nye motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen86 Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 passer toppen fra 2.5literen rett på 2literen? eg har lyst på 2.5literen men vil prøve og trimme litt, få litt lærdom er det noen nettsider eg kan bestille kvassere kam og div? nos hadde eg på 940turboen eg hadde, det var artig, men det blir litt fake syns eg Toppen passer nok, men mulig ventilene tar i stempel så det må i tilfelle sjekkes, ellers er boltmønster, oljekanaler og vannkanaler likt. http://www.kmcams.com/ har kammer til M50, de er til og med Norske. Artig å lære litt, morro å trimme når det fungerer, men sugetrim er dyrt Det du skal tenke på er at du skal være rimelig flink for å komme over 200hk. S14B20 har 192sugehk, Hondas S2000 maskin har 240, det er den 2literen i verden med mest gamp blandt masseproduserte. Om du hiver i kammmer, øker komp, porter profft eller finner ut av 2,5 topp passer og ikke blir for "luftig" har gode grenrør og riktig eksos og ITB med datasprut eller spesiallaget chip eller 3-6 gassere kan du fort få godt over 200hk. Det som er enda morsommere er gassresponsen som vil være i en helt anna verden enn du noengang vil finne i en turbobil Det er mye arbeid og det er dyrt, men fy så rått og morro det er med sugehester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinkE34 Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2010 tror eg må tenke litt her, ang økonomi, men har en gammel stor, volvo lastebil turbo i kjelleren eg kan hive på da men vil ha motoren litt lengre enn 2 timer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå