duemorty Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Har en 94mod e36 318i som tappes for strøm på 24 timer, Noen som vet hva de vanligste feilene til at dette skjer er? Batteriet er helt nytt så er ikke det. Takker for svar
SideIn Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 hvis det er en sedan så må du sjekke at ikke lyset i trunken lyser konstant, det skapte mye problemer for meg, litt vanskelig å se.
duemorty Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 okei da sjekker jeg det.. har skipose hull der så blir ikke noe vanskelig det
duemorty Skrevet Juli 1, 2010 Forfatter Skrevet Juli 1, 2010 sjekket lyset i trunken det funket ikke ? :S
kje Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Kopl på et multimeter i serie med batteriet og sjekk strømtrekket. Du kan eksempelvis lokalisere den aktuelle kursen ved å trekke ut en sikring og sjekke strømtrekket på nytt. Ved et betydelig fall har du funnet kursen; les av forbrukerene på kursfortegnelsen og start feilsøkinga... Har du overhodet ingen elektroerfaring: spør noen som har om hjelp
AutoMartin Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Uansett, i slike tilfeller er det i 80% av tilfellene batteriene som er årsaken. Selv om det er nytt så sjekk og dobbeltsjekk:-) Hvis det tappes når bilen brukes så kan det være problemer med ladingen, altså dynamoen. Tappes den når bilen står så er det sannsynligvis noe som trekker strøm, og som tidligere nenvt i tråden er det best å sjekke med multimeter og noen som vet hvordan;-)
bmw530i Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 kan være hvis batteriet er skitten, noe som kalles krypstrøm. du kan måle på en av polene og rett i dritter og få volt ut av det, da forsvinner det bare rent batteri er alltid viktig
duemorty Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Batteriet fungerer helt fint når jeg kjører blir ikke tappet da. Kan starte bilen etter 10-12 timer og det starter fint men etter ett døgn og mer er det helt tomt. så er nok noe som trekker men tingen er og finne ut hva.
bmwmann24 Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 hørt noe om at sigarett-tennern bruker å være et problem. Men, du har 1km med ledninger i bilen. Ikke noe særlig å finne ut av alene nei. Onkel har samme problem med sin, han fant ikke ut av det, så han monterte en bryter på batteriet. Den slår han av og på ettersom han bruker bilen eller ikke. Da kobler du batteriet av.
duemorty Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Okei.. Men får feilsøke litt å se hva jeg finner ut av. Er ikke til å bli klok av når det er så mye det kan være. Det med bryter er jo ett alternativ men er litt kjipt å måtte under panseret vær gang og då.
bmwmann24 Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Prøv å strekke kabler inn til cabin å montere bryter der? Evt betale for en sjekk så feilen lokaliseres. Da slipper man mye strev å pes. Sku nesten levert inn toppen jeg plages med selv:D Men, det er jo gøy å mekke selv da. Så lenge man slipper unna ledningsnettet..
Tom K Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Har du et sånt lite lys under panseret som tennes når du åpner panseret ? isåfall så kan det være synderen hvis det lyser konstant
AutoMartin Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Syns extra brytere er noe møl, feil er absolutt mulig å finne men man må kanskje lete litt. Det kan også være kortslutning et sted som trekker strøm. Se f.eks om noen av lysene dine foran eller bak lyser/blinker litt unormalt når du bruker dem, det kan være tegn på kortslutning.......
BMW_320icoupe Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Bilen min (320i) tappes for strøm over natten, det var dynamoen som var gåen. så prøv å bytt den.
Aquarius Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Helt enig med AutoMArtin her. Sjekk først dynamo og batteri (i den rekkefølgen). Du forteller ikke hvorfor du nettopp har byttet batteri. Er det av samme årsak, altså utlading? Strømlekkasjen din er ganske stor om du ikke klarer å starte etter 24t, så det er nok noe annet enn en liten lyspære som trekker strøm. Et defekt batteri kan ofte skade laderegulator/dynamo, så jeg ville tippe på denne. Koble fra dynamo og la bilen stå et døgn, så ser du fort om det er denne (om du ikke kan måle lekkasjestrøm med mA-meter da). Pass på kabelen så du ikke kortslutter mot gods . Om du ikke finner lekkasje til dynamo, prøv samme døgnfrakobling av batteriet. Det utleveres faktisk en god del nye batterier med fabrikasjonsfeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå